آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
شنبه 06 مهر 1398
کد خبر: 3251
تعداد بازدید: 355

تأکید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بر سرمایه‎گذاری دستگاه‎های دولتی در حوزه گردشگری

‍ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این استان ظرفیت فوق‎العاده‎ای در گردشگری دارد و باتوجه به هم‎جواری با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج‎فارس، قطعاً سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری خوزستان سودده خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت‎الله موسوی شنبه (ششم مهرماه 98) در آئین نواختن زنگ گردشگری در مدرسه دخترانه راه نور اهواز با اشاره به ایجاد محبت، الفت، فرح و شادی میان مردم  به عنوان یکی از مزیت‌های صنعت گردشگری بیان کرد: گردشگری صنعتی عدالت‎محور است و به عبارتی عواید آن می‎تواند شامل حال جوامع محلی مقصد گردشگری شود که این موضوع در کشور ما که دارای ظرفیت‎های ویژه و خاص گردشگری در حوزه‎های مختلف است باید جدی گرفته شود.
 
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بیان کرد: ضرورت دارد استان خوزستان با دارا بودن سه اثر ثبت جهانی و وجود روستاها و شهرهای مختلف که دارای بافت‌های متنوع تاریخی هستند احیاء و شناسایی شود تا این آثار در ابعاد ملی و فراملی معرفی شوند.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: دنیا و مردم دنیا علاقمند هستند تا از این تمدن دیرینه‎ای که در استان خوزستان وجود دارد دیدن کنند و بنابراین باید تأکید کرد که صنعت گردشگری همانند صنایع دیگر مانند صنعت‎نفت نیست چراکه  این‎گونه صنایع  مقطعی هستند و پایانی برای آن‌ها متصور است اما در گردشگری چنین چیزی وجود ندارد؛ در صنعت گردشگری تاریخی هرچه بیشتر تاریخ بگذرد بر ارزش اثر بیشتر اضافه می‎شود چراکه قدمت یک اثر تاریخی می‌تواند حرفی برای دنیای امروز داشته باشد.
 
او تنوع اقوام، ظرفیت‌های مردم‎شناسی، گویش‌های مختلف و فرهنگ و آداب و رسوم اقوام را از دیگر ظرفیت های حوزه گردشگری در استان دانست  و بر معرفی و پرداختن به آ‎نها تأکید کرد.
 
موسوی در ادامه از دستگاه‎های دولتی، متولیان  و دوستداران حوزه گردشگری درخواست کرد نسبت به سرمایه‎گذاری در استان خوزستان به ویژه در صنعت گردشگری اقدام کنند چراکه ظرفیت فوق‎العاده‎ای  در این زمینه دارد و باتوجه به هم‎جواری استان خوزستان با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج‎فارس می‎تواند بازارهای خوبی برای استان داشته باشد و قطعاً سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری خوزستان سود ده خواهد بود.
 
وی با تأکید بر وجود حمایت از سوی دستگاه‎های متولی در حوزه گردشگری بیان کرد: صنایع دستی استان خوزستان از دیگر ظرفیت‎های این استان در حوزه گردشگری است چراکه چهار شهر خوزستان در حوزه صنایع دستی به ثبت ملی رسیده‎اند و آثار صنایع دستی شاخصی که نشان یونسکو و مهر اصالت دارند را به نام خود زده‎اند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: با صادرات صنایع دستی در واقع هنر و  فرهنگ را می‎توان از یک کشور به دنیا صادر کرد و با کمترین سرمایه‎ها و اعتبارات می‎توان در این حوزه کارآفرینی و اشتغال ایجاد کرد.
 
او در پایان با اشاره به این که امروزه در کشور ما معضل بیکاری فراگیر شده است توضیح داد: گردشگری این پتانسل را دارد تا برای جوانان کشور اشتغال با درآمد مناسب ایجاد کند؛ همانطور که می‎دانید از هر ۱۰ شغل در دنیا یکی مربوط به گردشگری است و ۱۰ درصد مشاغل در دنیا در حوزه گردشگری هستند.
 
۲۷ سپتامبر هرسال «روز جهانی جهانگردی» نام‎گذاری شده است .


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب