آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
یک شنبه 14 مهر 1398
کد خبر: 3282
تعداد بازدید: 269

گشت رایگان در محوطه میراث جهانی و اماکن مذهبی شوش

به مناسبت بزرگداشت هفته گردشگری، تور بازدید از محوطه میراث جهانی و اماکن مذهبی شوش برای عموم علاقه‎مندان به صورت رایگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، مدیر پایگاه میراث جهانی شوش امروز یکشنبه 14 مهرماه 98 اظهار داشت: این برنامه که با استقبال دوستداران فرهنگ، مذهب و تاریخ شوش به انجام رسید با همکاری پایگاه میراث جهانی ش، یگان حفاظت، موزه و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شوش برگزار شد.

بیژن حیدری‎زاده ادامه داد: در این بازدید که با حضور و راهنمایی کارکنان متخصص پایگاه میراث جهانی شوش، موزه و اداره میراث فرهنگی و راهنمایان پیشکسوت گردشگری صورت پذیرفت علاوه بر محوطه باستانی و موزه باستان‎شناسی، از قلعه باستان شناسی شوش از جمله اتاق موسوم به اتاق نقاشی گریشمن، حیاط‎های اول و دوم و آجرنوشته‎های قلعه شوش نیز بازدید شد و اطلاعات تاریخی مربوط در اختیار علاقه‎مندان قرار گرفت.

وی گفت: در این برنامه زیارت حضرت دانیال نبی تنها پیامبر مدفون در ایران و ملقب به پیامبر باران واقع در ساحل شرقی رودخانه شاوور، به عنوان بخش ویژه و پایانی درنظر گرفته شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش یادآور شد: این تور در راستای اهداف آموزشی پایگاه میراث جهانی شوش و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و به مناسبت بزرگداشت هفته گردشگری به منظور آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با مواریث تاریخی و مذهبی شهرستان شوش برگزار شد.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب