آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
یک شنبه 14 مهر 1398
کد خبر: 3284
تعداد بازدید: 499

موکبهای اربعین در چذابه از فردا میزبان زائران حسینی هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان به نقل از ایرنا - رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان گفت : موکبهای مستقر در پایانه مرزی چذابه از فردا ۱۵مهر به طور رسمی میزبان و خدمت‌رسان زائران اربعین حسینی هستند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: حدود ۳۰۰موکب مستقر در چذابه مسئولیت تهیه بیش از ۱۰۰هزار وعده غذایی و اسکان ۳۰هزار زائر را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه تا پنج روز پس از اربعین به صورت شبانه روزی ادامه دارد افزود: تا زمان بازگشت کامل زائران، خدمت‌رسانی به آنان ادامه دارد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به راه اندازی شهرک اربعین در چذابه افزود: حدود ۱۵۰موکب، ساخت وساز در چذابه را از ماه‌ها قبل با بسیج نیروهای مردمی به خصوص جوانان پرشور شروع کرده اند و هم اکنون تعدادی از آنها پس از پایان ساخت و ساز به وسایل سرمایشی نیز مجهز شده‌اند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به آمادگی کامل موکب‌ها برای پذیرایی از زائران گفت: خانه‌های روستایی و شهری در مسیر تردد زائران اربعین حسینی که مشخصات آنان در سامانه ثبت شده است نیز آماده پذیرایی و اسکان زائران اربعین هستند.  
بیش از ۱۱۹ هزار زائر اربعین حسینی در پنج روز اول ماه صفر از مرزهای شلمچه و چذابه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.
به گزارش ایرنا اربعین پارسال حدود ۲۳۵هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شدند.
حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت، به اوج خود می رسد.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام، از۲ میلیون نفر پارسال به سه میلیون نفر در اربعین امسال برسد.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز، اربعین است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب