آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
شنبه 15 شهریور 1399
کد خبر: 3853
تعداد بازدید: 655

رایزنی برای فعال کردن موزه مردم‌شناسی دشت‌آزادگان و احداث کمپ گردشگری هورالعظیم

در نشست مشترک سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با قاسم ساعدی نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات فراروی توسعه این دو شهرستان بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، در این نشست که در این اداره‌کل تشکیل شد، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرستان، راه‌کارهایی مرتبط با حوزه‌های کاری مختلف اداره‌کل ارائه شد.  
 
در ابتدای نشست، قاسم ساعدی با تبیین اهمیت شهرستان دشت‌آزادگان و هویزه و هم‌مرز بودن این دو شهرستان با عراق و نیز وجود آثار باستانی، تاریخی و صنایع دستی، بر لزوم ثبت‌ملی و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان تأکید کرد.
 
سیدحکمت‌الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات اداره‌کل در حوزه ترویج و آموزش صنایع دستی و ایجاد زمینه احداث مجتمع‌های گردشگری و نیز ثبت ملی تعدادی از آثار تاریخی و دفاع مقدس  ارائه داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های این دو شهرستان نیاز است اقدامات بیشتری به خصوص در حوزه ثبت میراث فرهنگی انجام شود.
 
 در پایان این جلسه مقرر شد تکمیل فاز اول تعمیرات اداره میراث فرهنگی دشت‌آزادگان، انجام اقدامات لازم برای فعال کردن موزه مردم‌شناسی، راه‌اندازی دفتر ثبت جهانی شهرستان هویزه به عنوان شهرستان بوریابافی باتوجه به ثبت ملی شهر رفیع، تأمین هزینه‌های جانبی اداره شهرستان، پیگیری گرفتن مجوز احداث کمپ گردشگری هورالعظیم و پیگیری احداث نمایشگاه صنایع دستی چذابه در دستورکار قرار گیرد.
 
همچنین بنا شد باستان‌شناسان اداره‌کل استان به منظور آموزش برای تشکیل پرونده‌های ثبت ملی آثار باستانی و تاریخی دو شهرستان دشت‌آزادگان و هویزه و آموزش انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی مأمور شوند.
 
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب