آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
سه شنبه 28 بهمن 1399
کد خبر: 4115
تعداد بازدید: 385

هماهنگی برای احیای بافت تاریخی عامری اهواز

در نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و جمعی از مدیران و مسئولان استان و فعالان میراث‌فرهنگی، مقرر شد در راستای احیای بافت تاریخی عامری اهواز، دستگاه‌های دارای ملک تاریخی در منطقه معرفی و مرمت آن‌ املاک توسط دستگاه‌هایی همچون اوقاف انجام شود.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این جلسه سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه 99 باحضور سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و معاونان وی، تبار قریب سرپرست اداره میراث‌فرهنگی اهواز، رحیم کعب‌عمیر عضو شورای شهر اهواز و نمایندگانی از دفتر سیدکریم حسینی منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شهرداری منطقه هفت اهواز، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خوزستان و جمعی از فعالان میراث‌فرهنگی منطقه برگزار شد.
 
در این نشست، حاضران نظرات خویش درباره نحوه ارتقای اجتماعی و اقتصادی بافت تاریخی عامری و حفظ ارزش و هویت منطقه را بیان کردند.
 
از نکات جالب‌توجه در جلسه، استقبال مردم ساکن در بافت عامری از همکاری با میراث‌فرهنگی در راستای توسعه بافت بود که توسط حاضران بیان شد.
 
در این جلسه، نماینده اداره‌کل  راه و شهرسازی خوزستان نیز ضمن تشکر از اقدامات صورت‌گرفته توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، مطالعات ساماندهی بافت را نقشه راهی برای اقدامات توانمندسازی توسط کلیه دستگاه‌ها در بافت عنوان کرد و با اعلام پادار بودن اعتبار برای محله عامری در سال‌های آتی، رویکرد موجود را رضایت‌بخش خواند.
 
کعب‌عمیر عضو شورای شهر اهواز نیز با بیان این‌که برای سال 99 به منظور پروژه‌های بهسازی کوچه و مسجد شیخ‌نبهان ومطالعه قدم‌گاه امام‌رضا (ع) مبلغی معادل هشتصد و پنجاه میلیون تومان از محل بودجه معاونت فرهنگی شهرداری مصوب شده، تلاش برای نظارت بر هزینه‌کرد بهینه را از اولویت‌های کاری خویش دانست و اعلام کرد: «تلاش می‌کنیم که این اعتبار برای سال 1400 نیز پادار باشد.»
 
در پایان جلسه نیز الزام شرکت ملی نفت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خویش در منطقه و معرفی دستگاه‌های دارای ملک تاریخی در منطقه و بهره‌گیری از تکلیف قانونی ماده 98 و مرمت آن‌ها توسط دستگاه‌هایی همچون اوقاف بررسی و تصویب شد.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب