آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
جمعه 22 اسفند 1399
کد خبر: 4143
تعداد بازدید: 277

با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور انجام شد

رونمایی از لوح ثبت ملی ٢٥ يادمان دفاع مقدس

لوح ثبت ملی ٢٥ يادمان دفاع مقدس در مراسم گرامی‌داشت روز ملی راهيان نور با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، این ۲۵ یادمان در ۳۱ شهریور سال ۹۹ در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیر منقول در فهرست میراث‌فرهنگی ثبت ملی شده است.

در این مراسم، از لوح ثبتی محل شهادت شهدای بوالحسن، سنگرهای عملیات والفجر ۲ زریوار، محوطه یادمانی عملیات والفجر ۲ مریوان و بیمارستان صحرایی ابوعمار استان کردستان، قرارگاه کربلا، بیمارستان صحرایی (زیرزمینی) اندیمشک، بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک و حمام پادگان لشگر ۲۵ کربلا از استان خوزستان رونمایی شد.

از جمله لوح‌های ثبتی رونمایی شده دیگر در این مراسم می‌توان به محوطه یادمانی عملیات نصر ۷، محل شهادت شهید امینی و محل شهادت شهید زین‌الدین از استان آذربایجان غربی، مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه و محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز اشاره کرد.

از استان کرمانشاه نیز در این مراسم لوح ثبتی دیدگاه شهر سومار، دیدگاه جبهه شهید بهشتی و بیمارستان تخریب شده قصر شیرین، از استان ایلام زمین فوتبال چوار و از استان بوشهر نیز بیمارستان زیرزمینی جزیره خارک رونمایی شد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب