آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
سه شنبه 03 فروردین 1400
کد خبر: 4158
تعداد بازدید: 427

در سومین روز از سال ۱۴۰۰ برگزار شد

نشست هم اندیشی شهردار اهواز و مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان

نخستین نشست هم اندیشی شهردار اهواز و مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت اله موسوی ظهر امروز ۳فروردین ۱۴۰۰ اظهار کرد:کلانشهر اهواز دارای بافت های تاریخی ارزشمندی است و این نشان دهنده غنای تاریخی شهر است که یکی از مهمترین آنها بافت قدیم عامری اهواز است که در حال حاضر نیز مطالعات آن در حال انجام است و می طلبد اقدام شایسته ای در این منطقه صورت گیرد.
 
او افزود: یکی از نیازمندی های مهم فرهنگی اهواز وجود موزه است که خوشبختانه موزه منطقه ای اهواز واقع در پارک جزیره اهواز شرایط مطلوبی را سپری می کندو عملیات احداث آن به خوبی پیش می رود و در تلاش هستیم عملیات احداث این موزه بزرگ را با سرعت ادامه دهیم تا شاهد بازگشایی بزرگترین موزه استان خوزستان باشیم.
موسوی تصریح کرد: در راستای مرمت و حفاظت از آثار تاریخی اهواز طی سال های اخیر اقدامات خوبی برای مرمت بنای تاریخی و ارزشمند دانشکده سه گوش اهواز انجام داده ایم و آمادگی داریم برای تبدیل شدن آن به موزه با شهرداری اهواز و دانشگاه شهیدچمران اهواز همکاری نزدیکی داشته باشیم.
او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بناهای تاریخی و واجد ارزش اهواز در اختیار مالکان خصوصی است و تملک بناهای تاریخی توسط شهرداری ها نسخه موفقی در کشور است که می توانیم باحمایت شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اهواز این مهم را محققق کنیم و اطمینان داریم باحضور و حمایت جناب آقای نوشادی شهردار محترم اهواز و ظرفیت ارزنده شورای اسلامی شهر بتوانیم گام های موثری را برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: نگاه شهردار اهواز نسبت به راه اندازی موزه و توجه به مسائل فرهنگی نگاه متفاوتی است که شایسته تقدیر است و در این زمینه آمادگی کامل داریم که همکاری ها و تعاملات را با شهرداری اهواز گسترش دهیم.
 
ابراهیم نوشادی شهردار اهواز در این نشست گفت: بی تردید میراث فرهنگی هویت شهر است و موضوع میراث فرهنگی بویژه راه اندازی موزه یکی از دغدغه های ما برای شهر اهواز است و در تلاش هستیم بنای تاریخی سه گوش اهواز را باحفظ مالکیت دانشگاه شهیدچمران اهواز و با هماهنگی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به موزه تبدیل کنیم و مرمت و بهره برداری این بنای ارزشمند را به سرانجام برسانیم.

او افزود: ظرفیت شورای اسلامی شهر اهواز بسیار ظرفیت خوبی است و در تلاشیم بناهای واجد ارزش اهواز را مرمت کنیم و بتوانیم در زمینه انتشارات فرهنگی و معرفی ظرفیت های غنی اهواز در قالب کتاب نیز حمایت های لازم را انجام دهیم.
نوشادی گفت: بزودی از بناهای تاریخی اهواز بازدیدهای مشترکی خواهیم داشت و در زمینه های تبلیغات موضوعات میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نیز اقدامات شایانی را خواهیم داشت.

در این نشست که در محل دفتر شهردار اهواز برگزار شد معاون میراث فرهنگی خوزستان، مدیر اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اهواز و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی نیز حضور داشتند و در راستای تعامل با شهرداری اهواز به گفتگو و تبادل نظرات پرداختند.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب