آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
پنج شنبه 05 فروردین 1400
کد خبر: 4162
تعداد بازدید: 421

توضیحات مدیر اداره میراث فرهنگی دزفول در خصوص خبر حضور غیرقانونی برخی افراد در بخش شهیون

مدیر اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دزفول حضور برخی افراد تحت عنوان گردشگر در قالب تور مجاز گردشگری در بخش شهیون را تکذیب کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان مهدی چناری امروز جمعه ۶فروردین ۱۴۰۰ گفت: تعدادی مسافر در بخش شهیون بدون در نظر گرفتن وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در شهرستان دزفول با دو دستگاه اتوبوس در این محل حضور یافتند.

او گفت: حضور این افراد در قالب تور گردشگری مجاز نبوده و هیچ گونه مجوز رسمی در این خصوص ارائه نکردند.

چناری تصریح کرد: این افراد در هیچ یک از مراکز اقامتی شهرستان که دارای مجوزاقامت از میراث فرهنگی هستند، اسکان نداشته و بر اساس تصمیم گیری‌های شخصی و بدون رعایت منع رفت و آمد در منطقه حضور یافتند وبراساس تصمیم شورای تامین شهرستان  پس از نقض پروتکل های بهداشتی با افراد مذکور برخورد قانونی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول گفت: برپایی تور گردشگری در مناطق گردشگری دزفول همانند سایر نقاط کشور باید در چارچوب قوانین و مقرارت باشد و در شرایط کرونایی باید با کسب مجوزات لازم و اخذ کد رهگیری تور وکد شناسه مجری صورت می گرفت و باتوجه به اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا بوده، اساسآ در هیچ جای کشور برای چنین توری مجوز صادر نمی شود.

چناری در پایان گفت: مزید استحضار هموطنان عزیز و گردشگران، اطلاع و اطمینان در خصوص تور مجاز و یا غیر مجاز با تماس از طریق سامانه تلفنی رایگان ۹۶۲۹. قابل دریافت است و امیدواریم پس از دوران کرونا شاهد رونق تورهای گردشگری در چارچوب مقررات و شئونات اخلاقی واسلامی باشیم‌.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب