آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
جمعه 31 اردیبهشت 1400
کد خبر: 4226
تعداد بازدید: 468

راه‌اندازی فاز نخست موزه تاریخی رامهرمز در سال جاری

به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی، نشست هم‌اندیشی با رویکرد راه‌اندازی فاز اول موزه‌ باستان‌شناسی رامهرمز برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این نشست، بعدازظهر 30 اردیبهشت‌ماه  1400، در محوطه‌ تاریخی باغ امیرسپهدار(صمیمی) رامهرمز و با حضور احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی خوزستان، مجید سروش‌نیا کارشناس اموال فرهنگی‌تاریخی و مسئول راه‌اندازی موزه‌های میراث‌فرهنگی استان، منصور معتمدی مسئول انجمن تاشار رامهرمز، مجتبی گهستونی دبیر گروه هرمزاردشیر، جمعی از فعالان میراث‌فرهنگی، باستان­شناسان شهرستان و تنی چند از اصحاب رسانه به میزبانی اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامهرمز برپا شد.
 
این نشست هم‌اندیشی با پیام تبریک تلفنی سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به فعالان میراث‌فرهنگی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته‌ میراث‌فرهنگی آغاز شد و سپس سیدعباس‌ موسوی سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی شهرستان گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه میراث‌فرهنگی طی یکسال گذشته ارائه داد.
 
در ادامه احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی استان، درخصوص برنامه‌های این معاونت برای شهرستان رامهرمز سخنانی را ایراد کرد و در ادامه‌ نیز  اعضای حاضر در جلسه سخنان خود را مطرح و درخصوص برنامه‌ها گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد
 
در این نشست مقرر شد، تهیه طرح محتوایی موزه تاریخی رامهرمز در دستورکار قرار گیرد و راه‌اندازی فاز اول این موزه در محل باغ امیرسپهدار (عمارت صمیمی) در سال جاری انجام شود.
 
تهیه پلان حفاظت و بهره‌برداری از باغ امیرسپهدار (صمیمی)، ثبت آثار تاریخی شهرستان با کمک و همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد، برگزاری جلسه با شورای تأمین شهرستان رامهرمز با هدف در نظرگرفتن رده‌ حفاظتی برای ایجاد موزه، انتقال و جابجایی اموال منقول در معرض خطر به جایگاه امن، اختصاص بخشی از موزه به خط و کتابت و تعامل و همکاری هرچه بیشتر با شهرداری و سایر ارگان‌های شهرستان در زمینه حفظ و احیاءِ آثار تاریخی از دیگر تصمیماتی بود که در این نشست مصوب شد.
 
در پایان بنا شد با برنامه‌ریزی و تقسیم کار تا بهره‌برداری و راه‌اندازی کامل موزه تاریخی رامهرمز، جلسات هم‌اندیشی به صورت مستمر پیگیری و برگزار شود.
 
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب