آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
شنبه 05 تیر 1400
کد خبر: 4276
تعداد بازدید: 407

در مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک باحضور دکتر صالحی امیری

کتاب جام ارجان بهبهان بعنوان نماد کاروان اعزامی ورزشکاران ایران به المپیک رونمایی شد

مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی المپیک با حضور دکتر صالحی امیری صبح امروز (شنبه 5 تیرماه) در محل سالن همایش های سپهر منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان به نقل از کمیته ملی المپیک ، مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی المپیک حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو، عارف نیا مسئول فرهنگی کاروان اعزامی به المپیک، عبدی افتخاری و مجید کیهانی اعضای هیئت اجرایی، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، پیمان فخری معاون سرپرست کاروان اعزامی به المپیک و رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، سید محسن میر مشاور رئیس کمیته و مدیر موزه ملی ورزش، اصغر فرخی مسئول امنیت کاروان و سید محمدحسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در سالن همایش های سپهر بوستان آب و آتش برگزار شد.
 
دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک اظهار داشت: ایام هفته فرهنگی المپیک با انگیزه معرفی فرهنگ ، هنر و ادب ایرانی به ایرانیان و  جهانیان است ، ایران فرهنگی بزرگترین سرمایه و مزیت ایران زمین است و اگر قرار است پرچم ایران را برافراشته نگه داریم سرمایه ما فرهنگ ایران است.
 وی گفت: جهانیان نباید با هسته ای و نفت ، ایران را بشناسند ، بلکه باید با فرهنگ و ادب بشناسند ، ایران سراسر رمزها و رازهاست که امروز نمونه اش جام ارجان است که از کتاب آن رونمایی شد و جام ارجان بخش ناچیزی است که رونمایی شد و بخش عظیم آن همچنان  در زمین نهفته است.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ایران و فرهنگ ایرانی زیباست ، فرهنگ رودی جاریست که همه ایرانیان از آن سیراب خواهند شد و ما بدون فرهنگ شخصیت، هویت و جایگاهی در ایران و جهانیان نداریم و از این منظر قدردان تلاش همه کسانی که برای فرهنگ ایران زمین تلاش می کنند هستیم  .
 وی  ادامه داد: از تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگی گام بر می دارند قدردانی می کنیم. ما تلاش کردیم تا تصویر جدیدی از ورزش ایران که فرهنگی است ارائه دهیم و ایران سربلند در حوزه ورزش قهرمانی با اقتدار در توکیو حاضر می شود و ورزش ایران ٢ هویت قهرمانی و فرهنگی دارد.
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: انتخاب شعار کاروان با نام ستارگان ایران زمین و نماد کاروان که جام ارجان است همه بن مایه فرهنگی دارد.
وی ادامه داد : ما تلاش کردیم در المپیک تا تصویر جدید ایران زمین را درکنار ورزش قهرمانی داشته باشیم که آن  تصویر ، تصویر فرهنگی ایران است و با همکاری مجموعه های مختلف ، یک پیام را منتقل کردیم که ایران سربلند در حوزه ورزش با اقتدار قهرمانی و اقتدار فرهنگی در توکیو حاضر می شود.
 
رونمایی از کتاب جام ارجان
 وی گفت انتخاب شعار یک شعار فرهنگی است و  جام ارجان انتخاب شد که نشان می دهد تمدن ایران زمین همیشه می درخشد اما ما برای معرفی به جهانیان هزاران جام ارجان داریم.
دکتر صالحی امیری در ادامه با تقدیر از پیشنهاد دهنده نماد جام ارجان به عنوان نماد کاروان اعزامی ایران از دو کتاب "منتخب آثار برگزیده جشنواره شعر و ترانه(ویژه المپیک ۲۰۲۰+۱)" و "کتاب جام نمایش ورزشی ارجان" تالیف اردشیر صالح پور رونمایی کرد.
در این مراسم  امین عارف نیا مسئول ستاد فرهنگی کاروان ایران اعزامی به توکیو در سخنانی گفت : المپیک جشنواره ای است که ریشه در تاریخ دارد و رویداد معتبری است که هر چهارسال یک بار برگزار می شود.
وی ادامه داد: ستاد کمیته برنامه های فرهنگی المپیک توکیو برای نخستین بار در قالب فعالیت فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.
عارف نیا اضافه کرد : با هدف ترویج فرهنگ غنی ایران از ٢ سال گذشته اقدامات فرهنگی  تدوین شده است و از مستندسازی تا طراحی لباس کاروان و برنامه های فرهنگی در ژاپن در دستورکار این ستاد قرار گرفته است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب