آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
شنبه 26 تیر 1400
کد خبر: 4302
تعداد بازدید: 457

فراخوان دریافت مقاله فصلنامه علمی تخصصی احیا منتشر شد

فصلنامه علمی تخصصی احیا برای شماره‌های ۵ و ۶ فصلنامه‌ خود قصد دارد مقالات و گزارش‌های ارزشمند در حوزه احیا بناها و بافت‌های تاریخی و توسعه صنایع‌دستی و فرش را منتشر کند.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، فصلنامه علمی تخصصی احیا وابسته به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در نظر دارد پس از تجربه موفق انتشار چهار شماره از نشریه، برای شماره‌های پنج و شش خود، مقالات و گزارش‌های ارزشمند در حوزه احیا بناها و بافت‌های تاریخی و توسعه صنایع‌دستی و فرش را منتشر کند.

براین اساس از عموم علاقه‌مندان و فعالان در این حوزه‌ها دعوت می‌َکند تا پژوهش‌ها و گزارش‌های خود را برای این فصلنامه ارسال کنند.

محورهای این مقالات شامل آسیب‌شناسی بناها و بافت‌های احیا شده، شیوه‌های مداخله در مرمت و احیا، بررسی تجارب و نمونه‌های احیا شده مطرح جهانی و ایرانی، بررسی تجارب و الگوها و نمونه‌های موفق طرح‌های گردشگری و بهره‌برداری، طراحی میان افزا در بافت‌ها و بناهای تاریخی، بررسی و آسیب‌شناسی و بازنگری اصول و سرفصل‌های سند احیای بناهای تاریخی و  بررسی تجارب الگوها و نمونه‌های موفق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت است.

همچنین مقالات باید با موضوع فصلنامه و احیای بناهای تاریخی و توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت تناسب کامل داشته و مطالب در نرم‌افزار ورد با ویرایش ادبی و کیفیت تصاویر نیز باید بالا باشد.

نقشه‌ها و مدراک فنی باید با کیفیت بالا و قابل چاپ در نشریه ارائه شود و حجم هر مقاله بین چهار تا ۱۸ صفحه و تعداد کلمات نیز ۳هزار تا ۶هزار کلمه باید باشد و مقاله ارسال شده نباید در نشریه دیگر چاپ شده باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ مقالات خود را به آدرس ehyajournal@chre.ir  ارسال کنند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب