آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
چهار شنبه 03 شهریور 1400
کد خبر: 4351
تعداد بازدید: 199

۲۶۲ رای موافق برای وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

مهندس ضرغامی از مجلس رای اعتماد گرفت

با رای اعتماد ۲۶۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتخاب شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، که عصر چهارشنبه سوم شهریور ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی با کسب ۲۶۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۶رای ممتنع و ۵ رای باطله، به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتخاب شد. 

مهندس ضرغامی دومین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از زمان تأسیس این وزاتخانه است. 

سیدعزت‌الله ضرغامی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت. 

در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد. 

مهندس ضرغامی در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب