آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 06 آبان 1400
کد خبر: 4459
تعداد بازدید: 303

بازدید رییس قوه قضاییه از قرارگاه ثبت ملی کربلا در اهواز

رییس قوه قضاییه از یادمان و موزه قرارگاه کربلا در اهواز بازدید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امروز پنج شنبه 6 آبان 1400حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین برنامه از سفر یک روزه خود به اهواز از یادمان شهدای دوران دفاع مقدس این شهر بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با حضور بر مزار شهدای گمنام قرارگاه کربلا و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

همچنین رئیس قوه قضاییه با حضور در قرارگاه کربلا(پادگان گلف) از پادگان‌های معروف دوران هشت سال دفاع مقدس از اتاق هدایت و فرماندهی جنگ در این پادگان بازدید کرد. دراین بازدید استاندار خوستان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و همچنین جمعی از مقامات قضایی و اجرایی این استان رئیس قوه قضاییه را همراهی کردند.

با شروع جنگ و آغاز دفاع مقدس، این مکان(قرارگاه کربلا) به دلیل ناشناخته بودن و نزدیکی به فرودگاه اهواز و قرار داشتن در پناه کوه و موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان قرارگاه مرکزی کربلا به مرکز فرماندهی و هدایت جنگ سپاه پاسداران در جنوب (از دهلران تا رأس‌البیشه) تبدیل شد و به نام پایگاه منتظران‌ شهادت نامگذاری شد.

تشکیل اتاق جنگ و فعال شدن اطلاعات و عملیات، اعزام نیرو و تشکیل واحدهای جنگ و حضور مسئولان نظام از مشخصات اصلی پایگاه منتظران ‌شهادت بود. فرماندهی این قرارگاه در شش ماه اول جنگ برعهده شهید داوود کریمی و شهیدحسن‌ باقری و در شش ماه دوم برعهده برادر رحیم صفوی و از سال دوم بر عهده برادر غلامعلی رشید و به جانشینی شهید حسن باقری بود. فرماندهان محورهای عملیاتی سپاه روزهای چهارشنبه به این پایگاه می‌آمدند و در جریان آخرین اطلاعات قرار می‌گرفتند و در خصوص هدایت جنگ در جنوب به تبادل‌ نظر می‌پرداختند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب