آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
جمعه 19 آذر 1400
کد خبر: 4517
تعداد بازدید: 648

دومین نایب‌قهرمانی پیاپی خوزستان در رقابت‌های فوتسال کشوری وزارت میراث‌فرهنگی

تیم اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با قبول شکست برابر ستاد مرکزی وزاتخانه میراث، به عنوان نایب‌قهرمانی دومین دوره مسابقات فوتسال کشوری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسید.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، دومین دوره این مسابقات از سه‌شنبه نهم آذرماه 1400 با شرکت ۲۴ تیم از سراسر کشور و باحضور ۳۱۰ نفر در محل سالن ورزشی امام‌علی دانشگاه یزد آغاز شد.
 
تیم خوزستان در دور گروهی این مسابقات با کسب سه پیروزی برابر تیم‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و مرکزی قاطعانه با کسب 9 امتیاز به مرحله حذفی مسابقات راه یافت و سپس در اولین مسابفه دور حذفی نیز موفق شد با حساب پنج بر سه از سد استان فارس عبور کند تا در دور یک‌چهارم پایانی، حریف خراسان رضوی شود.
 
فوتسالیست‌های خوزستانی در این مرحله نیز در یک بازی نزدیک دو بر یک بر تیم خراسان رضوی فائق آمدند و در نیمه‌نهایی حریف یزد میزبان مسابقات شدند.
 
تیم خوزستان که یک گام تا دومین فینال پیاپی خود فاصله داشت، روز سه‌شنبه 16 آذرماه به مصاف یزد رفت که این دیدار نزدیک درحالی که تا ثانیه‌های پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد، با تک گل عدنان چنانه یک بر صفر به سود خوزستان به پایان رسید تا این تیم برای کسب عنوان قهرمانی فقط تیم ستاد مرکزی وزارت را در فینال پیش روی خود داشته باشد.
 
دیدار پایانی این مسابقات، پنجشنبه ۱۸ آذرماه مصادف با شب ولادت با سعادت حضرت زینب (س)، با ضور معاونان و مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد که طی آن تیم‌های خوزستان و ستاد مرکزی به مصاف یکدیگر رفتند.
 
دو تیم که برای کسب نخستین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات تلاش می‌کردند در نیمه اول این مسابقه حملات زیادی را روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند که حاصل آن دو گل برای ستاد مرکزی و یک گل برای خوزستان توسط حسین شیربتی در این نیمه بود.
 
با آغاز نیمه دوم، تهران به دنبال حفظ نتیجه و خوزستان نیز که به دنبال جبران نتیجه بود، حملات بسیاری را روی دروازه تیم تهرانی ترتیب داد و سرانجام موفق شد توسط حسین شیربتی به گل تساوی دست پیدا کند.
 
در ادامه عدنان چنانه گل سوم را نیز برای خوزستان به ثمر رساند تا این تیم بازی باخته را با برد عوض کند و تنها دقایقی با کسب عنوان قهرمانی فاصله داشته باشد؛ اما تیم ستاد مرکزی که چیزی برای از دست دادن نداشت در دقایق باقیمانده یکپارچه حمله شد و در فاصله سه دقیقه به پایان مسابقه دو گل دیگر به ثمر رساند و با یه کامبک نتیجه را 4 بر 3 به سود خود بازگرداند.
 
تلاش‌ خوزستانی‌ها در ادامه برای جبران نتیجه بی‌فایده بود تا این بازی جذاب با همین نتیجه به پایان برسد و ستاد مرکزی عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند. تیم اداره‌کل استان خوزستان نیز در دومین دوره این رقابت‌ها به دومین نایب قهرمانی خود دست پیدا کرد.
 
در پایان مسابقات عدنان چنانه از خوزستان با 9 گل بصورت مشترک با بازیکن تیم ستاد مرکزی عنوان اقای گلی مسابقات را به خود اختصاص داد.
 
تیم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این دوره از مسابقات با ترکیب اسد عبادی، عبداله نیک‌نژاد، مصطفی حیدری، عدنان چنانه، حسین شیربتی، عبدالله شکیبا، سیدمحمدعلی حسینی، رضا تربتی، سیداحسان طباطبائی، عباس ارج و پدرام بهداروند به سرمربیگری بهروز کاهکش حضور یافته بود.
 
کرامت طهماسبی نیز به عنوان مدیر تیم و بهروز دشتی هم به عنوان مسئول تدارکات، سایر اعضای کادر تیم خوزستان را در این دوره از رقابت‌ها تشکیل داده بودند.
 
اولین دوره این مسابقات سال 98 در استان گلستان برگزار شده بود و جریان کرونا باعث به تأخیر افتادن برگزاری مجدد این مسابقات ب مدت یکسال شده بود.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب