آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 30 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 30 فروردین 1403
یک شنبه 21 فروردین 1401
کد خبر: 4735
تعداد بازدید: 395

نصیحت پدرانه رهبر معظم انقلاب به گروه تواشیح میعاد خوزستان+فیلم

ماجرای نصیحت پدرانه مقام معظم رهبری به گروه تواشیح «میعاد» خوزستان در محفل انس با قرآن طلیعه ماه رمضان تقدیم مخاطبان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، مهدی دغاغله‏، مدرس و پیشکسوت قرآن کریم درباره نصیحت پدرانه مقام معظم رهبری به یکی از گروه‌های تواشیح خوزستانی در محفل انس با قرآن طلیعه ماه رمضان، گفت: گروه تواشیح «میعاد» بخشی از قصیده معروف و دوست‌داشتنی «بُرده» را در محضر مقام معظم رهبری اجرا کردند. در ادبیات عرب «بُرده» به معنای عبا است. آقای بوصیری یکی از شاعران معروف مصری، وقتی این قصیده را در مدح حضرت پیامبر(ص) سرود، خواب می‌بیند که ایشان عبای خودشان را به او هدیه می‌کنند. حفظ این قصیده بین مسلمانان و به ویژه اهل سنت تبدیل به یک فضیلت شده است.

دغاغله ادامه داد: این قصیده ۱۰۰ بیت است و دوستان در گروه تواشیح چند بیت را انتخاب و اجرا کردند. مشخص شد که حضرت آقا حافظ این قصیده بودند و این یکی از نکات مهمی است که جلب توجه می‌کند که ایشان در زمینه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اشعار عربی و فارسی همیشه حرف برای گفتن دارند.

وی افزود: وقتی اجرای این دوستان تمام شد حضرت آقا اشاره به یک بیت از این قصیده «و کلهم من رسول الله ملتمس غرفا من البحر اورشفا من الدیم؛ و همگی آنان از نبی اکرم(ص) خواهان جرعه‌ای از دریای بیکران او و یا ذره‌ای از باران بی‌حد و اندازه او می‌باشند. (دریای علم او و باران رحمت و بخشش او)» داشتند که بهتر بود خوانده می‌شد.

دغاغله گفت: بسیاری از مردم تصور کردند عیب و نقصی در اجرای این دوستان وجود دارد که البته وجود نداشت. این گروه نمی‌دانستند که کدام ابیات بیشتر مدنظر حضرت آقا بوده است که آنها را بخوانند، اما در اینجا معلومات و وسعت دایره محفوظات مقام معظم رهبری مشخص می‌شود که واقعاً ستودنی است.

منبع: ایکنا خوزستان



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب