آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
جمعه 03 تیر 1401
کد خبر: 4855
تعداد بازدید: 196

وزیر میراث فرهنگی خبر‌ داد:

حمایت از کسب و کارهای محلی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی

مهندس ضرغامی یکی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی را حمایت از کسب و کارهای محلی برشمرد و گفت: برای این کار آئین نامه ای تنظیم کردیم و حمایت از تجاری سازی صنایع دستی بومی نخیلات مانند حصیربافی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به نقل ازخبرگزاری شبستان، «عزت الله ضرغامی» ظهر امروز (پنج شنبه ۲ تیر) در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های گردشگری آبادان، با بیان اینکه دولت به سرمایه‌گذار بخش خصوصی نگاه تحولی دارد تا آنها در حوزه گردشگری تشویق شوند اظهار کرد: بخش خصوصی در حوزه‌ گردشگری باید احساس کند مورد تشویق قرار می‌گیرد و موانعی بر سر راه خود نبیند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در این زمینه نیز مشوق های سرمایه گذاری و تسهیلات خوبی با کمک مجلس برای تشویق سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری به ویژه تبصره ۱۸ و قرارداد صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

 

وی یکی از موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران را اخذ مجوزهای محلی خواند و تصریح کرد: حذف دیوارهای مصنوعی و من درآوردی که متاسفانه طی سال‌های اخیر سرمایه گذار را بی انگیزه کرده است در دستور کار قرار دارد.

ضرغامی همچنین به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آبی نیز آبادان اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه سرمایه‌گذار در حوزه کشتی تفریحی باشد در کمترین زمان ممکن می‌تواند مجوز خود را دریافت کند.

وی از اختصاص اسکله آبی به سرمایه گذار به منظور استفاده گردشگری آبی از سوی وزارت نفت خبر داد و بیان کرد: مقرر شده اولین شناور زیبای مورد توجه مردم نیز همراه با سوخت ارزان کار خود را به زودی آغاز کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی را حمایت از کسب و کارهای محلی برشمرد و ابراز کرد: برای این کار آئین نامه ای تنظیم کردیم و حمایت از تجاری سازی صنایع دستی بومی نخیلات مانند حصیربافی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از این صنایع در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه خواهند شد اما مهم‌ترین روش رونق گردشگری در منطقه است.

ضرغامی یاد آور شد: در سطح ملی برای صنایع دستی کاربردی که بسته بندی خوب و ظرفیت تجاری سازی داشته باشند برنامه‌ریزی خوبی انجام داده‌ایم.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب