آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
شنبه 09 اردیبهشت 1402
کد خبر: 5511
تعداد بازدید: 147

معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی

خلاقیت در محصولات بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز موج می‌زند/ یکی از اصلی‌ترین کارها در زمینه صنایع‌دستی بازارسازی است

در دومین روز سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به خوزستان، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی به همراه میثم آسوپا نماینده تام‌الإخیار وزیر میراث‌فرهنگی، ضمن دیدار با صنعتگران و هنرمندان فعال از بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف در اهواز دیدن کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مریم جلالی در حاشیه دیدار از بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هنرمندان و صنعتگران فعال در این مجموعه فرهنگی گفت: صنایع‌دستی امروز ما از حیث ماهیت و هویت، دارای برتری‌های ویژه‌ای است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان این‌که آنچه ما را برای اعتلا و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مصمم می‌کند بازار فروش است افزود: بازارچه به تنهایی قادر به تضمین فروش صنایع‌دستی نیست؛ به همین خاطر یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید در این حوزه انجام دهیم بازارسازی است و این بازارسازی مستلزم این است که سبد خرید مخاطبان و مشتریان و جایگاه‌های ویژه فروش را پیدا کنیم.

او ادامه داد: در گفت‌وگویی که در بازدید امروز با دختران و بانوان هنرمند در بازارچه صنایع‌دستی شهید کجباف داشتم هر کدام از این هنرمندان با توجه به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند در حوزه فضای مجازی و بازاریابی به شیوه‌های خلاقانه مختلفی به فعالیت اقتصادی می‌پردازند که این موضوع جای امیدواری دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به این موضوع که معاونت‌های صنایع‌دستی باید از روش‌های مرسوم سنتی فاصله بگیرند و به روش‌های نوین و مدرن بازارسازی روی آورند تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای صنایع‌دستی این امکان را به هنرمند و صنعتگر می‌دهد تا با حضور خود علاوه بر امکان دیدن محصولات دیگر هنرمندان، در تبادلات مرسوم این گونه برنامه‌ها به جلب نظر مشتریان مختلف پرداخته و آن‌ها را به سمت خرید محصولات تازه ترغیب کند.

او گفت: در بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز، به‌وضوح شاهد خلاقیت و نوآوری در غرفه‌ها و آثار هنرمندان با استفاده از مواد اولیه قدیمی بودم؛ به‌عنوان نمونه، طرح چوقا از حالت بسته خارج شده است و می‌شود امروزه این طرح زیبا را در موارد خلاقانه‌ای مانند کیف، کفش، لباس، کوسن و... مشاهده کرد. حتی در مواردی مانند سفال نیز با همین موارد خلاقانه مواجه هستیم. تداوم این موارد از اولویت ستاد صنایع‌دستی باید باشد و تداوم یابد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب