آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد خبر: 5526
تعداد بازدید: 70

مهندس ضرغامی:

ابنیه تاریخی واگذار نمی‌شوند، به صورت اصولی توسط بخش خصوصی مرمت می‌شوند

وزیر میراث فرهنگی واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: این ابنیه‌ها تنها به صورت قراداد مدت دار به اجاره سرمایه گذار درمی‌آید.

به گزارش میراث آریا، سید عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسأله واگذاری برخی ابنیه تاریخی به هیچ وجه مطرح نیست و تکذیب می‌کنم. بلکه همکاری بخش خصوصی برای مرمت، نگهداری، مدیریت و استفاده بهینه از برخی ابنیه تاریخی مطرح بوده و این موضوع کاملا از طرف ما حساب شده است و یکی از اقدامات خوب دولت مردمی است که با قوت ادامه می یابد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اعتبارات نگهداری بسیاری از بناهای تاریخی در حدی نیست که حتی مرمت و مدیریت شوند. بنابراین با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم. این همکاری اتفاق بسیار خوبی است برای رویکرد مصادیق دولت مردمی و براساس مزایده‌هایی است که صورت می‌گیرد.

ضرغامی گفت: برنامه‌هایی که در آینده برای کاربری آن ابنیه مورد تأیید ما قرار می‌گیرد، به صورت مدت دار با پرداخت حق اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار و طرف قرارداد درمی‌آید و به هیچ وجه بحث مربوط به واگذاری آنها صحت ندارد.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و افزود: این ابنیه‌ها صرفا به صورت قراداد مدت‌دار به اجاره سرمایه گذار درمی‌آید.

انتهای پیام/



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب