آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
دوشنبه 25 اردیبهشت 1402
کد خبر: 5545
تعداد بازدید: 143

سرپرست معاونت گردشگری استان عنوان کرد

برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های خوزستان در حوزه گردشگری سلامت

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان این‌که بیشتر گردشگرانی که از مرزهای خوزستان به کشور وارد می‌شوند، استان‌های دیگر را برای مقاصد درمانی انتخاب می‌کنند، از برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های استان در گردشگری سلامت خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب 25 اردیبهشت‌ماه 1402 با اشاره به این‌که امروزه گردشگری سلامت در دنیا به شدت در حال گسترش است و هرروز بر تعداد کسانی که برای بهره‌مندی از امکانات درمانی و سلامت دیگر کشورها به آن‌ها سفر می‌کنند بیشتر می‌شود افزود: باتوجه به این‌که گردشگری سلامت سبب ایجاد درآمدهای ارزی قابل توجهی برای کشور مقصد می‌شود، در ایران هم برخی از استان‌ها تلاش کرده‌اند تا جای خود را در میان مقاصد گردشگری سلامت باز کنند که استان خوزستان باتوجه به فاصله نزدیک و داشتن مرزهای مشترک (زمینی و دریایی) با برخی از کشورها و البته دارا بودن ظرفیت‌های درمانی قابل توجه، می‌تواند از مقاصد گردشگری سلامت به حساب آید.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: درحال حاضر بیشتر گردشگرانی که از مرزهای خوزستان به کشور وارد می‌شوند، استان‌های دیگر را برای مقاصد درمانی انتخاب می‌کنند که این موضوع به دلیل عدم معرفی مناسب ظرفیت‌های استان است.

او افزود: برای برطرف کردن این مشکل، ضروری است که بخش‌های مختلف از جمله میراث‌فرهنگی، دانشگاه علوم‌پزشکی، دیگر ارگان‌های مرتبط و بخش خصوصی دست به دست هم دهند و مشکلات موجود را هموار کنند.

عامری‌نسب عنوان کرد: نهادها و ارگان‌های مرتبط باید به درستی نقش خود را در زمینه بازاریابی، حمل‌ونقل، اسکان و خدمات رفاهی ایفا کنند؛ چراکه همه این عوامل در کنار ظرفیت‌های درمانی بر میزان رضایت‌مندی گردشگری سلامت تأثیرگذار خواهد بود.

او اظهار کرد: باتوجه به این موضوعات، در روزهای گذشته، نشستی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه توسعه گردشگری سلامت استان در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان باحضور دکتر نظری مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز، کارشناسان گردشگری سلامت دانشگاه، نمایندگان انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و کارشناسان گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برگزار شد که در این نشست مقرر شد در زمینه برگزاری یک گشت آشناسازی از کشورهای همسایه برای معرفی ظرفیت‌های درمانی استان، واکاوی‌های لازم انجام و زمینه‌های همکاری مشترک بین اعضای جلسه و دیگر بخش‌های مرتبط بررسی شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: بر این اساس، بنا شد یک دبیرخانه مرکزی نیز برای برگزاری این فم‌تور تشکیل و جلسات به صورت مستمر برگزار و کمیته‌های تخصصی برای این رویداد تشکیل شوند.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب