آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
شنبه 07 خرداد 1401
کد خبر: 4800
تعداد بازدید: 454

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی انجام شد

تجلیل از پیشکسوتان و فعالان میراث‌فرهنگی در شوش و بندرماهشهر

در مراسم‌هایی جداگانه در شوش و ماهشهر، از پیشکسوتان و فعالان عرصه میراث‌فرهنگی این دو شهرستان تجلیل شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در یکی از این مراسم‌ها، از پیشکسوتان و مجموعه‌داران بندرماهشهر باحضور فریدون بندری فرماندار و سارا عبادی مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی بندرماهشهر در نشستی در محل فرمانداری شهرستان تقدیر شد.

در این نشست، گزارشی از اقدامات و عملکرد پایگاه ملی منظر فرهنگی ماهشهر توسط سارا عبادی مدیر این پایگاه ارائه شد و سپس هریک از مدعوین نقطه‌نظرات خود در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی را بیان کردند.

در ادامه، بندری فرماندار بندرماهشهر ضمن تبریک هفته میراث‌فرهنگی اظهار داشت: «آماده حمایت از هرگونه پیشنهاد و نظر درخصوص حفظ و معرفی تاریخ و هویت بندرماهشهر هستیم و همگی باید دست در دست هم برای اعتلای تاریخ و فرهنگ ماهشهر تلاش کنیم و در این راستا، ما آمادگی خود را به‌منظور هرگونه پیشنهاد اعلام می‌داریم.»

در پایان این نشست صمیمی، تقدیرنامه و هدایایی به رسم یادبود از سوی فرماندار به مدعوین تقدیم شد.

همچنین در شهرستان شوش نیز مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه میراث‌فرهنگی باحضور حجت‌الإسلام مهدی علیزاده‌اصل امام‌جمعه شهرستان، بیژن حیدری‌زاده مدیر پایگاه میراث‌جهانی شوش و رضا چنانی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش برگزار شد.

در این مراسم، از زحمات مجید فرزانیان مدیر سابق موزه  شوش، عبدالحسین امینی سرپرست سابق پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی و همچنین بهزاد تاری کارمند سابق اداره میراث‌فرهنگی شوش تجلیل و هدایایی به رسم یاد بود تقدیم شد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الإسلام علیزاده به همراه بیژن حیدری‌زاده و رضا چنانی و چند تن از پرسنل پایگاه میراث‌جهانی شوش با حضور در منزل شایع چنانی نگهبان قلعه باستان‌شناسی شوش در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ضمن دیدار با این چهره، از زحمات بی‌دریغ او تشکر و قدردانی کردند.











{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب