آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
دوشنبه 09 مرداد 1402
کد خبر: 5737
تعداد بازدید: 117

اشتغال‌زایی در روستاها با راه‌اندازی تعاونی‌های گردشگری در خوزستان

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: شرکت‌های تعاون روستایی در زمینه توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی می‌توانند نقش‌آفرینی مطلوبی داشته باشند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیداحمد موالی‌زاده با بیان این‌که انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاون روستایی باعث رونق اقتصادی روستا‌ها نمی‌شود گفت: این شرکت‌ها می‌توانند به موضوع گردشگری روستایی ورود کنند و از این راه برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند.

سرپرست فرمانداری اهواز با تأکید بر این‌که اقتصاد روستایی باید در شهرستان اهواز تقویت شود بیان کرد: شرکت‌های تعاون روستایی در این زمینه می‌توانند نقش آفرینی مطلوبی داشته باشند.

او با اشاره به این‌که نگاه دیگری باید به اقتصاد شرکت‌های تعاون روستایی داشته باشیم گفت: شرکت‌های تعاون روستایی درآمدزا هستند و می‌توانند تأمین مالی کنند و فقط به فکر گرفتن تسهیلات و یا خرید گندم نباشند.

موالی‌زاده افزود: متأسفانه هیچ شرکت تعاون روستایی در خوزستان برنامه‌ای برای گردشگری روستایی ندارد، درحالی که روستا‌های شهرستان اهواز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند به قطب گردشگری کشور تبدیل شوند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال، روستا‌های زیبایی در بخش اسماعیلیه اهواز وجود دارند که امکان کسب درآمد در بخش گردشگری از این روستا‌ها فراهم است.

سرپرست فرمانداری اهواز اظهارکرد: صنایع‌دستی از دیگر ظرفیت‌های ایجاد درآمد در روستا‌های شهرستان اهواز است که مشتریان زیادی در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس دارد.

او ادامه داد: اساس کار شرکت‌های تعاون روستایی باید به گونه‌ای باشد که امکان فعالیت‌های بازرگانی و بازاریابی را داشته باشند.

موالی‌زاده بیان کرد: اگر بازاریابی در شرکت‌های تعاون روستایی انجام می‌شد محصولات تعاونی‌ها در کشور‌هایی همچون عراق، قطر و عمان به راحتی به فروش می‌رسید.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: نگاه شرکت‌های تعاون روستایی از فروش محصولات خود در محدوده استان و کشور است و به صادرات توجه کمتری دارند.

او ادامه داد: فرمانداری اهواز آمادگی دارد تا با شرکت‌های تعاونی روستایی برای استفاده از ظرفیت روستا‌های این شهرستان در ایجاد درآمد و اشتغال همکاری کند.

موالی‌زاده با اشاره به این‌که متأسفانه در حوزه اقتصاد روستا در خوزستان اقدام اثرگذاری نشده است اظهار کرد: شرکت‌های تعاون روستایی می‌توانند با همکاری اتاق بازرگانی اهواز نیاز‌های محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی کشور‌های همسایه را بررسی کنند و به صورت کارشناسی به تولید و صادرات کالا در روستا‌ها بپردازند.

او تأکید کرد: انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاون روستایی باعث رونق اقتصادی روستا‌ها نمی‌شود.

"اقتصاد روستا" یکی از برنامه‌های فرمانداری اهواز است که با هدف کاهش مهاجرت مردم روستا‌ها به حاشیه شهرها، تحقق مهاجرت معکوس و تقویت اشتغال‌زایی و درآمد در روستا‌ها دنبال می‌شود.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب