آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
شنبه 16 دی 1402
کد خبر: 6014
تعداد بازدید: 173

نماینده آبادان:

اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی خوزستان در حال رخ دادن است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم امام‌رضا (ع) گفت: امیدواریم روز به روز شاهد گستردگی و توسعه این اتفاقات و رویدادهای مبارک در حوزه گرشگری و میراث‌فرهنگی باشیم.
سیدمجتبی محفوظی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در مشهد، با اشاره به پنجمین سال برگزاری آین معنوی ـ مذهبی اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی گفت: خوزستان و در رأس آن بهبهان دروازه ورود آقا علی‌بن موسی‌الرضا به کشور ایران است که از این جهت مردم استان ارادت ویژه‌ای به امام‌رضا (ع) دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن امام همام در مسیرشان، از یک دشت بی آب و علف در بهبهان می‌گذرد و از میمنت عبور آن حضرت، گُلی به صورت خدادادی در آن محل روئیده و تا به امروز مردم آن خطه از این گل زیبا و خوش‌عطر و بو محافظت کرده‌اند و به نام مبارک "نرگس" آن را نام‌گذاری کرده‌اند. 

او در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد گردشگری سبز در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در ماه گذشته گفت: این رویداد توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و پیگیری‌های ما در سطح شهرستان، برای نخستین بار برگزار شد؛ ‌ضمن این‌که با همت منطقه‌آزاد اروند و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، شاهد برگزاری شب گردشگری اروند در موزه فرش تهران نیز بودیم.

محفوظی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی درحال رخ دادن است که امیدواریم روز به روز شاهد گستردگی و توسعه این اتفاقات و رویدادهای خوب در حوزه گرشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان و میهن عزیزمان باشیم.

پنجمین آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی، شامگاه  ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲، باحضور مقامات سیاسی استان‌های خوزستان و خراسان رضوی و همچنین مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی و این دو استان از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در حرم مطهر امام‌رضا (ع)، رواق امام‌خمینی (ره) برگزار شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب