آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سه شنبه 26 دی 1402
کد خبر: 6029
تعداد بازدید: 179

پیش‌نویس آیین‌نامه پرنده‌نگری کشور در خوزستان تهیه می‌شود

در اولین نشست نحوه‌ تشکیل دبیرخانه‌ پرنده‌نگری کشور در خوزستان، مقرر شد در اولین فرصت پیش‌نویس آیین‌نامه‌ پرنده‌نگری کشور آماده شود.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، روز گذشته باحضور جمال عامری‌نسب معاون گردشگری خوزستان، برخی ازکارشناسان و فعالان پرنده‌نگری استان و کشور، محمد الوندی کارشناس محیط‌زیست و محیط‌بان پارک ملی کرخه، کرامت حافظی‌بیرگانی عضو کمیته‌ ثبت پرندگان ایران، عضو انجمن پرنده‌شناسی خاورمیانه، قفقاز و آسیای مرکزی (OSME) و عضو کارگروه حفاظت از درناهای خاورمیانه (MECCG)، نوید هرمزی عضو باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان و راهنمای طبیعت‌گردی و آذردخت نوذری کارشناس اکوتوریسم و دبیر کمیته‌ طبیعت‌گردی، اولین نشست نحوه تشکیل دبیرخانه پرنده‌نگری در خوزستان برگزار شد.

در این نشست که در آن بر مواردی چون کدهای اخلاقی پرنده‌نگری، فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در حوزه‌ پرنده‌نگری، گونه‌های شاخص پرندگان، پراکنش گونه‌های هدف، مسیرهای مناسب پرنده‌نگری، زمان مناسب پرنده‌نگری، جامعه‌ محلی، حفاظت و زیرساخت‌های مورد نیاز تاکید شد؛ مقرر شد در اولین فرصت پیش‌نویس آیین‌نامه‌ پرنده‌نگری کشور آماده و با هماهنگی و همکاری کارشناسان و فعالان پرنده‌نگری کشور بررسی و نهایی شود.

لازم به یادآوری است، در اولین همایش گردشگری سبز استان خوزستان در تاریخ اول و دوم آذرماه سال جاری و هم‌زمان با بزرگداشت روز ملی پرنده‌نگری (دوم آذر)، در محل "مرکز بازدیدکنندگان تالاب شادگان"، این استان به عنوان دبیرخانه‌ دائمی پرنده‌نگری کشور معرفی شد.

استان خوزستان شاهراه مهاجرت پرندگان سه قاره‌ی اروپا، آفریقا و آسیا است و به دلیل وجود زیستگاه‌های متنوع و با داشتن 402 گونه پرنده (رتبه‌ی اول پرندگان کشور) یکی از مهم‌ترین مقاصد پرنده‌نگری ایران و جهان است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب