آخرین به روز رسانی: یک شنبه 30 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: یک شنبه 30 اردیبهشت 1403
gear-wheel
شنبه 21 بهمن 1402
کد خبر: 6059
تعداد بازدید: 157

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان مطرح کرد

رونق دوباره مناطق جنگ‌زده در گروِ حفاظت از آثار دفاع‌مقدس

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی در راستای شناسایی، ثبت‌ملی و حفاظت از آثار باقی‌مانده ارتش در دوران دفاع‌مقدس گفت: حفاظت از این نوع آثار می‌تواند در راستای گردشگری جنگ و مقاومت برای بازدید گردشگران با هدف رونق دوباره مناطق جنگ‌زده و بهبود وضعیت اقتصادی این مناطق مطرح شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، باحضور سرهنگ بابک بیرانوند مدیر مرکز استانی حفظ آثار و نشر دفاع‌مقدس آجا در جنوب‌غرب، سرهنگ دوم عقیل بختیاری کارشناس‌ارشد امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس قرارگاه آجا در جنوب‌غرب، سیدمحسن حسینی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی و نعیمه سمیری کارشناس میراث‌فرهنگی خوزستان، نشست هم‌اندیشی در راستای شناسایی، ثبت‌ملی و مراقبت از آثار باقی‌مانده ارتش در دوران دفاع‌مقدس برگزار شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان در این‌باره اظهار کرد: این نشست در راستای هم‌افزایی و همکاری بین دو نهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان و مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در جنوب‌غرب و به منظور شناسایی و معرفی آثار باقی‌مانده از 8 سال جنگ تحمیلی، مستندنگاری و ثبت این آثار در فهرست آثار ملی دفاع‌مقدس برپا شد.

سیدمحسن حسینی با بیان این‌که آثار باقی‌مانده از هشت سال دفاع‌مقدس و حفظ و نگهداری از آن‌ها یکی ارکان مهم نسل امروزی است و از طرف دیگر موجب حفظ تاریخ حماسی یک ملت می‌شود افزود: در نهایت نیز حفاظت از این نوع آثار می‌تواند در راستای گردشگری جنگ و مقاومت برای بازدید گردشگران با هدف رونق دوباره مناطق جنگ‌زده و بهبود وضعیت اقتصادی این مناطق مطرح شود.

او گفت: درواقع سفرهایی با مضامین گردشگری جنگ و دفاع‌مقدس، علاوه بر آشناسازی گردشگران با میراث‌ معنوی و مادی به‌جامانده از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، بستر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی مناطق مورد بازدید را نیز فراهم می‌کند و در بهبود وضعیت معشیت این مناطق کمک شایانی خواهد داشت.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: آثار و بقایای باقی‌مانده از جنگ تحمیلی را در شهرهای مختلف خوزستان مانند اهواز، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، حمیدیه، اندیمشک، شوش، دزفول و نیز استان‌های کردستان، ایلام و کرمانشاه می‌توان مشاهده کرد. وجود آثار باقی‌مانده از 8 سال دفاع‌مقدس در این مناطق نشانه استقامت و روحیه تسلیم‌ناپذیری، سلحشوری و رشادت‌های مردم ایران در شرایط سخت جنگ و مقابله با دشمن است.

او در پایان یادآور شد: درحال حاضر 40 اثر از آثار باقی‌مانده دفاع‌مقدس در استان خوزستان در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته و حدود 15 اثر دیگر نیز شناسایی و آماده ثبت در فهرست آثار ملی است که در آینده نزدیک این مهم رخ خواهد داد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب