آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 03 اسفند 1402
کد خبر: 6084
تعداد بازدید: 155

پیام تبریک معاون گردشگری خوزستان به مناسبت روز جهانی راهنمایان

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان با صدور پیامی، 21 فوریه، روز جهانی راهنمایان گردشگری را به فعالان این عرصه تبریک گفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در پیام جمال عامری‌نسب آمده است: «سیاحت و گردشگری از دیرباز در دنیا رواج داشته و بخشی از فرهنگ و تمدن ملت‌ها محسوب می‌شود. صنعت گردشگری نه‌تنها به عنوان یکی از محرک‌های اقتصاد و از عوامل پویایی آن است، بلکه از دیرباز باعث انتقال تجارب بین‌الملل مختلف شده و به‌تبع آن زمینه رشد و توسعه فرهنگی بشر را فراهم آورده است.

در جهان کنونی به دیپلماسی گردشگری برای برقراری روابط فرهنگی، تعامل و توجه به قرابت‌ها و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردمان و گردشگران جوامع میزبان و مهمان و تأثیرگذاری آن بر روابط دیپلماتیک رسمی توجه جدی می‌شود و راهنمایان گردشگری در این تلاش فرهنگی به‌عنوانِ خط مقدم عمل می‌کنند. در میان افراد فعال در صنعت گردشگری، راهنمایان به عنوان یکی از اصلی‌ترین افراد در مواجهه با گردشگران قرار دارند.

استان خوزستان به واسطه قرارگیری بر بستر یکی از کهن‌ترین تمدن های بشری و موهبت‌های کم‌نظیر طبیعی شامل: تنوع آب‌وهوایی، کوه، جنگل، کویر، دریا، جزایر و سواحل فراوان، آثار باستانی و تاریخی، اماکن مذهبی، رودخانه‌ها، تولیدات متنوع صنایع‌دستی، خرده‌فرهنگ‌ها همواره یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری محسوب شده و از همین روی نقش و جایگاه راهنمایان گردشگری در این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امروزه توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف (تاریخی و فرهنگی، طبیعت‌گردی، درمانی، ورزشی و ...) در گرو دانش و برخورد علمی با این صنعت بوده و در این میان نقش راهنمایان گردشگری حائز اهمیت است. در حقیقت راهنمایان گردشگری واسطه اجتماعی و فرهنگی میان جامعه میزبان و گردشگران هستند که به تبادل و تعامل فرهنگی میان گردشگر و راهنما و جامعه میزبان تأکید دارند.

از همین روی و به پاس قدردانی از نقش و جایگاه این سفیران واقعی فرهنگی، روز 21 فوریه (چهارشنبه دوم اسفندماه) به نام روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است که جا دارد ضمن تقدیر از تلاش‌های همه فعالان این حوزه، این روز را  شادباش می‌گویم.»


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب