آخرین به روز رسانی: سه شنبه 29 اسفند 1402
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 29 اسفند 1402
یک شنبه 01 بهمن 1396
کد خبر: 2356
تعداد بازدید: 591

از کتاب «راهنمای پرنده‎نگری در خوزستان» رونمایی می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از رونمایی از کتاب "راهنمای پرنده‎نگری در خوزستان" همزمان با گشایش نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

همزمان با نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران؛
از کتاب "راهنمای پرنده‎نگری در خوزستان" رونمایی می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از رونمایی از کتاب "راهنمای پرنده‎نگری در خوزستان" همزمان با گشایش نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، خسرو نشان امروز یکشنبه اول بهمن‎ماه 96 با اشاره به حضور استان خوزستان در یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرهنگ، هنر و جاذبه‎های گردشگری استان است.

او با بیان این‎که این نمایشگاه شامل بخش‎های نمایش و معرفی جاذبه‎های گردشگری، بخش طبیعت‎گردی، بخش فرهنگی و هنری است، افزود: حضور خوزستان در این جشنواره فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه‎تر ظرفیت‎های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: غرفه استان خوزستان با مشارکت منطقه آزاد اروند و با مساحتی حدود 200 مترمربع خواهد بود و درصدد هستیم در این غرفه با معرفی ظرفیت‎های استان باتوجه به این‎که کشورهای دیگر نیز در این نمایشگاه حضور دارند فرصت مناسبی برای آشنایی با پتانسیل‎های استان در زمینه‎های صنعت گردشگری فراهم کنیم و در گام‎های بعدی شاهد سرمایه‎گذاری‎های بین‎المللی نیز باشیم.

او از خوزستان به عنوان استانی منحصر بفرد در فرهنگ کشور یاد کرد و افزود: در بخش معرفی فرهنگ استان از گروه آیینی عربی و سیاه چادر "میسان" دعوت شده است تا در این نمایشگاه حضور پیدا کند که این برنامه از روز نخست نمایشگاه تا پایان آن ادامه خواهد داشت. همچنین در روز اختتامیه نمایشگاه نیز گروه شاهنامه‎خوانی بختیاری در محل نمایشگاه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

نشان در ادامه از رونمایی از کتاب " راهنمای پرنده‎نگری در خوزستان" همزمان با افتتاح نمایشگاه در سوم بهمن‎ماه 96 خبر داد و افزود: این کتاب به سفارش اداره‎‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در 128 صفحه به کوشش عبدالخالق طاهری و حجت طاهری و از سوی انتشارات "ماه و ما" تهیه و به چاپ رسیده است.

او این کتاب را دستاورد پنج سال عکاسی و مستندسازی پدیدآورندگان کتاب دانست و گفت: در این کتاب تلاش شده است با معرفی مناطق مهم تجمع پرندگان و جاهایی که می‎توان گونه‎های خاص و کمیاب را مشاهده کرد، اهمیت و ارزش‎ این منطقه از کشور را برای گردشگران و دوستداران پرنده‎نگری آشکار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد: در این کتاب در کنار گونه‎های شناخته‎شده خوزستان که در مکان‌های دیگر از سرزمین ایران دیده می‎شوند، گونه‎های شاخص استان و کلونی‎های بزرگ و نقاطی که جمعیت پرشمار پرنده‎های دریایی و کنار آب‎چَر که در خوزستان زادآوری دارند و یا برای زمستان‎گذرانی می‎آیند معرفی می‎شوند.

او اضافه کرد: همچنین در این کتاب سایت‎های مهم پرنده‎نگری استان و مکان‎هایی که امکان دیدن آن‎ها برای همه مردم و یا پژوهشگران وجود دارد و نیز راه‎های دسترسی به آن‎ مکان‎ها به تفکیک نشان داده شده‎اند.

گفتنی است یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از سوم تا ششم بهمن‎ماه 96 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا خواهد شد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب