آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
سه شنبه 21 آذر 1402
کد خبر: 5978
تعداد بازدید: 124

طی یک دوره آموزشی،

مدیران نیشکر هفت‌تپه شیوه حفاظت از محوطه‌های باستانی را فراگرفتند

به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش و پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه و همکاری روابط‌عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، یک دوره آموزشی با موضوع حفاظت از محوطه‌های باستانی ویژه مدیران و معاونان این شرکت در هفت‌تپه برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این دوره آموزشی باحضور علی بویری رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شوش، عاطفه رشنوئی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه و جمعی از مدیران، معاونان و کارکنان شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، در این‌باره با بیان این‌که نشست یادشده در راستای اهميت حفاظت از منظر فرهنگی‌تاريخی (حرائم) ميراث‌جهانی چغازنبيل و هفت‌تپه برگزار شد افزود: هدف از برپایی این دوره آموزشی، آشناسازی فراگیران با اهميت حفاظت پيشگيرانه و آگاهی‌بخشی در این خصوص بود.

او تصریح کرد: طی این دوره، بازبينی نقشه‌های حريم و محوطه ميراث‌جهانی چغازنبيل و هفت‌تپه و نشانه‌گذاری نقاط غيرقابل حفاری و دخل و تصرف شركت توسعه‌نيشكر هفت‌تپه و تعيين راهكارهای مؤثر در زمينه اجرای امور كشاورزی و صنعتی شركت در اين منطقه، با هم‌فکری مدیران ميراث‌فرهنگی شوش و پايگاه جهانی چغازنبیل و نیز مدیران نیشکر انجام شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه عنوان کرد: معرفی مرزهای مشترک پايگاه چغازنبيل و هفت‌تپه با مزارع و واحدهای صنعتی نيشكر هفت‌تپه، گامی تأثيرگذار در راستای تعاملات و اشتراکات بيشتر صنعت و ميراث‌فرهنگی خواهد بود.

در بخش نخست این دوره آموزشی، علي بويری‌منجی رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش و عاطفه رشنويی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه درخصوص تاريخچه محوطه ميراث‌جهانی شوش و چغازنبيل و هفت‌تپه صحبت‌هايی را ایراد کردند.

لازم به یادآوری است طی روزهای گذشته در نشستی که علی بویری‌منجی رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شوش با علیرضا دورباشی‌زاده مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه داشت، مدیرعامل این شرکت بر همکاری و تعامل با مجموعه میراث تأکید و هفت‌تپه را دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری دانست.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب