آخرین به روز رسانی: سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
یک شنبه 26 فروردین 1403
کد خبر: 6182
تعداد بازدید: 163

استقبال چندهزارنفری از جشن اقوام ایرانی در ایذه

مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی آیاپیر با اشاره به برگزاری جشن اقوام ایرانی در ایذه از استقبال چندهزارنفری مردم از این رویداد فرهنگی در محوطه تاریخی اشکفت‌سلمان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، مهدی فرجی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر و تقدیر از همه عوامل اجرایی، انجمن‌ها، نهادها، ادارات دولتی و مردمی که از جای‌جای ایران در اولین گردهمایی اقوام بزرگ ایرانی در شهر ایذه، پایتخت فرهنگی ایل بختیاری، شرکت کرده بودند، گفت: این همایش و استقبال چند هزارنفری مردم و مهمانان عزیز نشان داد که شهر ایذه این ظرفیت را دارد که میزبان رویدادهای بزرگ ملی و منطقه‌ای باشد.

مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی آیاپیر افزود: شهر ایذه به عنوان پایتخت فرهنگی ایل بختیاری همواره یکی از اصلی‌ترین مراکز فرهنگی در ایران بوده و هست، از همین‌روی در زمان برگزاری هر رویداد فرهنگی، جمعیت عظیمی مهمان مردم این شهر باستانی می‌شوند؛ پس واجب است که مدیران کلان فرهنگی هرچه زودتر فکری به حال ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تأسیس یک سالن آمفی‌تئاتر تخصصی و کنسرت در این شهر بکنند.

او در ادامه عنوان کرد: در این برنامه که به همت شهرداری و شورای شهر ایذه، مؤسسه فرهنگی‌هنری "هی‌جار بختیاری"، پایگاه میراث‌فرهنگی آیاپیر، انجمن دوستدارن طبیعت و محیط‌زیست خوزستان و به مناسبت عید سعید فطر برگزار شد، گروه‌های آئینی عرب، لرهای لرستان، اقوام کردستان، لرهای بختیاری و هنرمندان بزرگی از جای‌جای ایران اجرای برنامه کردند که با استقبال چندهزارنفری مردم روبرو شد.

فرجی تأکید کرد: به جرأت می‌توان گفت این جشنواره در چهل سال گذشته تاکنون بی‌نظیر بوده است و زمینه‌ساز برگزاری جشنواره‌های بعدی خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: اجرای شاهنامه‌خوانی توسط نوجوانان بختیاری، برگزاری بازارچه و فروش صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی، اجرای موسیقی بختیاری با صدای هنرمند جوان شهروز بختیاری، سخنرانی دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط‌زیست خوزستان با موضوع نگرانی عمومی نسبت به طبیعت و محیط‌زیست ایذه و دزپارت، تقدیر از شهروندان نمونه در حوزه مدنی توسط شهرداری و شورای شهر ایذه، ایجاد سیاه‌چادر بختیاری و بازدید عمومی از آثار فرهنگی اشکفت‌سلمان از دیگر بخش‌های این همایش بزرگ در ایذه بود.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب