آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
دوشنبه 15 تیر 1394
کد خبر: 1288
تعداد بازدید: 1930

تبریک مدیران کل میراث فرهنگی اصفهان و آذربایجان شرقی به مناسبت ثبت جهانی" شوش" و " میمند"













مدیر کل  میراث فرهنگی ، صنایع دستی  و  گردشگری  استان  اصفهان در پیامی  ثبت  جهانی  محوطه باستانی «شوش» و منظر فرهنگی «میمند» درفهرست میراث جهانی یونسکو را به تمام میراث دوستان تبریک گفت. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این پیام آمده است:ثبت محوطه باستانی «شوش» ومنظر فرهنگی «میمند»درفهرست میراث جهانی یونسکو برگ زرین دیگری در جهت نمایاندن فرهنگ غنی و تمدن دیرینه ایران عزیز به جهانیان است .

بی شک ثبت هر اثر تاریخی در راستای حفاظت از فرهنگ و تمدن ایران زمین در میراث جهانی  یونسکو در جای جای میهنمان در جهت شناساندن تمدن  کهن و  میراث باستانی غنی ایران سربلند به جهانیان افتخاری غرورآفرین است .

جای بسی افتخار است، که تاکنون 18 اثر تاریخی در کشورمان به ثبت جهانی رسیده که از  این  تعداد پنج اثر مربوط به استان اصفهان است.

امیدواریم بااستمرار این روند در سالهای آتی گامی ارزنده در خصوص معرفی تمدن دیرینه و فرهنگ غنی کشورمان به جهانیان برداریم. 
  







 

خبر مسرت بخش ثبت دو اثر از کشور عزیزمان در فهرست میراث جهانی همه دوست داران فرهنگ این سرزمین را شادمان نمود و بار دیگر، جایگاه تاریخ و تمدن و فرهنگ این مرز و بوم را به رخ جهانیان کشید. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی؛ در متن این پیام آمده است؛ ثبت جهانی «محوطه باستانی شوش» و نیز «منظر فرهنگی میمند» در فهرست یونسکو رویدادی است که چشم همگان را به ایران اسلامی معطوف نموده است. این موفقیت چشمگیر را که در سایه تلاشهای پیگیر دولت تدبیر و امید، کارشناسان و مدیران ارزنده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است را به محضر رهبر معظم انقلاب، مسئولین سخت کوش و مردم شریف ایران تبریک عرض نموده و تداوم این پیروزی ها را خداوند منان مسئلت دارم.
 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب