آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
سه شنبه 23 تیر 1394
کد خبر: 1295
تعداد بازدید: 3653

پیام تشکر مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ازدست اندرکاران و حامیان ثبت جهانی شوش

پیام تشکر مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان
ازدست اندرکاران و حامیان ثبت جهانی شوش










تمدن ایرانی و اسلامی با آثار برجای مانده اش در خوزستان این خطه پرافتخار را به منطقه ای ویژه و منحصر به فرد تبدیل کرده و روز به روز بر داشته هایش افزوده و افتخاراتش جهان شمول تر می شود.

داشتن افتخاراتی مانند جای گرفتن نخستین اثر ثبت جهانی و قرار گرفتن سه اثر ثبت جهانی کشور در این استان از جمله داشته هایی است که هر خوزستانی به آن می بالد و باعث سربلندی فرهنگی است.

بی شک تلاش بی وقفه فرزندان استان برای ثبت دو اثر تاریخی استان در بازه زمانی کوتاه در فهرست آثار جهانی یونسکو نشان از داشته های بالنده و هویتی افتخار آفرین است که در کنار این داشته ها نباید تلاش های فرزندان این استان در همه عرصه های فنی و میراثی را نادیده گرفت.

بسیاری با اطلاع از وضعیت شوش به این مهم اذعان دارند که این شهرستان در همه ابعاد در یک سال گذشته شاهد جهش های یکباره و توجهات زیادی بوده است که این توجهات و جهش ها بویژه در حوزه میراث فرهنگی بدون اهتمام استاندار فهیم و فرهنگ دوست خوزستان امکان پذیر نبود.

توجه قابل ستایش استاندار خوزستان و مجموعه استانداری در حوزه معاونت های عمرانی و سیاسی در پرونده ثبت جهانی شوش مثال زدنی و مستوجب ستایش است و از این همه توجه به زعم خود تشکر می کنیم.

بی شک همراهی مردمی در ثبت جهانی آثار تاریخی اهمیت ویژه ای دارد و نقش انجمن های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی با مساعدت و استفاده از توان مردم در آماده سازی آثار تاریخی شوش غیرقابل انکار است و از این تلاشگران و دلسوزان نیز به نوبه خود تشکر می کنیم.

دستگاه های دولتی استان و شهرستان شوش، نهادهای مردمی، رسانه ها که بی شک تلاش زیادی در این راستا کرده اند و همه دست اندرکارانی که به نحوی در ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش همکاری هرچند ناچیز داشته اند تلاشهایشان را ارج می نهیم و دست پرمهرشان را در سایر حوزه ها در راستای اعتلای فرهنگ غنی این مرز و بوم می فشاریم.

برخود فرض میدانم تا از همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و پایگاه پژوهشی شوش که دیگر به پایگاه ثبت جهانی شوش ارتقا یافته است نیز برای تلاش شبانه روزی و بی وقفه در راستای آماده سازی پرونده ثبت محوطه تاریخی شوش تشکر کنم و تلاش های انها را بی شک در جشن ثبت جهانی که بزودی در این شهرستان برگزار می شود ارج می نهیم.



 

 
 

 

افشین حیدری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان
23تیر94



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب