آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
شنبه 14 شهریور 1394
کد خبر: 1359
تعداد بازدید: 2498

اختصاص2هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از بافته های نساجی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خبر داد:
اختصاص2هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از بافته های نساجی



















ا حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خانه احرامی بافی شهرستان شوشتر رسما افتتاح شد.

دکتر بهمن نامورمطلق اظهار کرد: سال 1394 را به عنوان سال حمایت از صنعت نساجی نامگذاری کرده ایم و به این دلیل از صنایع فراموش شده و در حال نابودی حمایت می کنیم.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای حمایت از صنعت نساجی کشور گفت: در سال 1393 بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از صنعت نساجی هزینه شده است و در سال جاری این اعتبار به 2 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در اعطای تسهیلات و حمایت از صنعت نساجی در کشور هیچ محدودیت مالی و اعتباری وجود ندارد و به این دلیل صنعتگران می توانند تا سقف یک میلیارد ریال وام با بهره چهار درصد دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی که صنعتگران متقاضی دریافت وام بیش از یک میلیارد ریال باشند باید قدری سود بیشتری پرداخت کنند ولی بهره در این وام ها بسیار ناچیز است زیرا دولت قصد حمایت از این صنعت را دارد.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم تا بار دیگر جایگاه گذشته خود را در صنعت پارچه و نساجی بدست آوریم و در این زمینه از همه توان دولتی برای حمایت از بخش خصوصی استفاده می کنیم.

وی گفت: در گذشته و تا اوایل دوران قاجار ایران به عنوان بزرگترین صادرکننده پارچه و لباس در جهان شناخته می شده ولی در حال حاضر ایران بزرگترین واردکننده پارچه و بافته ها به شمار می آید که این روند باید اصلاح شود و ایران باید جایگاه خود را باز یابد.

نامورمطلق افزود: کیفیت بافته های ایرانی بی نظیر است ولی در حال حاضر هم بسیاری از تولیدات ایرانی به دلیل ناآشنا بودن نام بردندهای کشور در بازارهای جهانی به عنوان تولیدات سایر کشورها عرضه می شوند که این مسئله باید با احیای داشته های گذشته ایران در این زمینه اصلاح شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب