آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
یک شنبه 14 آذر 1395
کد خبر: 1942
تعداد بازدید: 953

ضرورت تدوین برنامه‌ی توسعه‌ی گردشگری شهری

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خوزستان بر ضرورت برنامه ریزی شهرداری ها برای بهره مندی از ظرفیتهای توسعه گردشگری شهری تاکید کرد. 

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد:
ضرورت تدوین برنامه‌ی توسعه‌ی گردشگری شهری

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خوزستان بر ضرورت برنامه ریزی شهرداری ها برای بهره مندی از ظرفیتهای توسعه گردشگری شهری تاکید کرد. 
 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، تبار قریب در پنجمین همایش شهرداران استان خوزستان در محل مجموعه فرهنگی ورزشی فجر، با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ی گردشگری شهری اظهار کرد: صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزای جهان است و خوزستان قابلیت‌های بسیاری برای توسعه رونق گردشگری دارد. 
وی بر تدوین برنامه‌ی توسعه‌ی گردشگری شهری توسط شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید از درآمد گردشگری به عنوان درآمد پایدار خود بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به مهمترین قابلیت‌های گردشگری در استان خوزستان بیان کرد: خوزستان در زمینه گردشگری تاریخی از جایگاه خاصی بهره‌مند است. استانی است که سه اثر ثبت جهانی دارد و نخستین اثر ثبت جهانی ایران یعنی همان زیگورات چغازنبیل در این استان واقع است.
قریب با اشاره به ظرفیتهای وسیع و متنوع گردشگری در استان خوزستان گفت: گردشگری تاریخی، گردشگری آبی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی و روستایی از جمله زمینه های گردشگری هستند که در خوزستان دارای قابلیت های بسیاری هستند. در این بین گردشگری شهری یکی از حوزه های گردشگری است که با وجود قابلیت بسیار بالای خوزستان در آن، تاکنون مغفول مانده و به آن توجهی نشده است.
وی با بیان اینکه امروزه رقابت‌ها، رقابت صنعتی نیست، بلکه رقابت گردشگری شهری است، اظهار کرد: یکی از پردرآمدترین نوع گردشگری، گردشگری شهری است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفته است. شهرداری‌ها باید به این سمت حرکت کنند و بدون حضور آگاهانه‌ی شهرداری‌ها این مهم محقق نمی‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه شهرها ظرفیت گسترده و متنوعی در بخش گردشگری شهری هستند، اضافه کرد: گردشگری شهری می تواند زیربنای توسعه شهری باشد.
قریب همچنین با اشاره به اینکه اهواز موزه ندارند، گفت: استان خوزستان از کمبود موزه رنج می برد و این در حالی است که موزه ها به عنوان مکانی برای تبلور قابلیت‌ها و ماندگاری گردشگران به شمار می روند. شهرداریها با استفاده از بناهایی که در اختیار دارند می‌توانند موزه‌هایی با موضوعات مختلف راه اندازی کنند. 
وی با تاکید بر احیا و استفاده از بافتهای تاریخی در شهرها توسط شهرداریها بیان کرد: یکی از ظرفیتهای گردشگری، بافتهای تاریخی موجود در شهرهاست که شهرداریها می توانند با کمک جامعه محلی به بازسازی آنها بپردازند و با اعطای تسهیلات از این فضاها برای توسعه گردشگری شهری بهره مند شوند.
وی همچنین مشارکت در احداث بازاچه‌های صنایع دستی توسط شهرداریها با هدف ایجاد اشتغال را یکی دیگر از اقدامات موثر در حوزه ی شهرداری‌ها و امور شهری برشمرد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خوزستان خواستار تخصیص بسته‌های تشویقی و حمایتی از سوی شهرداری‌ها به سرمایه‌گذاران شد.
در ادامه این همایش پیمان کاظمی نژاد، مدیرکل امور شهری و شوراها خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین میراث فرهنگی و شهرداری‌ها شد تا سازوکار و نقشه‌ی راه گردشگری شهری به بهترین شکل تهیه و مشخص شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب