آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 17 آذر 1395
کد خبر: 1943
تعداد بازدید: 940

تأسیس شهرداری بافت تاریخی برای نخستین بار در خوزستان

استاندار خوزستان از تأسیس شهرداری بافت تاریخی برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در اهواز اجرا می‌شود.

در اهواز انجام می‌شود؛

تأسیس شهرداری بافت تاریخی برای نخستین بار در خوزستان

استاندار خوزستان از تأسیس شهرداری بافت تاریخی برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در اهواز اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست کارگروه گردشگری خوزستان اظهار کرد: تأسیس شهرداری بافت در شش شهر خوزستان ضروری است و به صورت آزمایشی این شهرداری در اهواز تأسیس می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح نیازمند همکاری معاونت عمرانی استانداری خوزستان، شورای اسلامی شهر اهواز و وزارت کشور است که در این زمینه باید رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در مدت‌زمان شش‌ماهه در اهواز اجرا می‌شود و سپس به شهرستان‌ها خواهد رسید.

در این زمینه معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: بر اساس برنامه سوم توسعه باید برای شهرهای تاریخی دارای بافت ارزشمند شهرداری بافت تأسیس شود.

مرجان میان آبی شوشتری افزود: در شهر اهواز 161 هکتار، آبادان 161 هکتار، شوشتر 143 هکتار، رامهرمز 65.5 هکتار و بهبهان 123 هکتار بافت ارزشمند و تاریخی وجود دارد که این شش شهر برای تأسیس شهرداری بافت پیشنهادشده‌اند.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم روند تأسیس شهرداری بافت قدری تسریع شود زیرا ساخت‌وسازها در شهرهای نامبرده قدری سرعت دارد و می‌تواند منجر به آسیب‌هایی به بافت‌های تاریخی شود.

 

*صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه اهواز

استاندار خوزستان در این نشست اظهار کرد: رایزنی‌هایی با دکتر ظریف وزیر امور خارجه برای فراهم کردن مقدمات صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه‌های خوزستان شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

شریعتی عنوان کرد: همه مقدمات اعم از تأسیسات، دستگاه‌ها و... در اهواز تأمین‌شده است و لازم است در این زمینه قدری توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی تأکید کرد: در آینده نزدیک این مسئله حل می‌شود و شاهد صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه‌های خوزستان خواهیم بود.

 

*تصویب طرح شهرک اقامتی-توریستی تنگ تکاب

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان در این نشست اظهار کرد: خوزستان دارای 30 منطقه نمونه گردشگری است که تنها یکی از آن‌ها سرمایه‌گذار دارد.

تبار قریب عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای فعالیت در سایت گردشگری تنگ تکاب بهبهان اعلام آمادگی کرده است که پس از تصویب طرح پیشنهادیش فعالیت مطالعاتی خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت: مصوب شدن این طرح در این کارگروه به سرمایه‌گذار فرصت می‌دهد تا در مدت شش ماه طرح‌های جامع و نقشه‌های خود را برای تصویب به کارگروه گردشگری، کمیته طبیعت‌گردی، شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی معماری-شهرسازی کشور ارائه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذار اولویت نخست میراث فرهنگی است و از همه توانمندی‌ها در این زمینه بهره می‌بریم.

خسرونشان گفت: از حضور سرمایه‌گذار استقبال می‌کنیم و می‌کوشیم تا روند صدور مجوزها و فعالیتش به حداقل کاهش یابد.

 

*اجرای جشنواره آبان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان افزود: استان خوزستان توانمندی‌های زیادی دارد که می‌تواند به رویداد بزرگ تبدیل شوند و به‌واسطه این رویداد گردشگران زیادی را به این استان بکشاند و از حضور آن‌ها بهره‌مند شود.

وی گفت: میراث فرهنگی به دلیل ارتباط به شبکه خدمات‌رسانی به گردشگران می‌تواند با تعامل با دفاتر خدمات گردشگری و تعریف تورهایی رویدادهای در نظر گرفته‌شده را رونق بیشتری دهد.

نشان خاطرنشان کرد: خوزستان به دلیل داشتن رودخانه‌های پرآب و خروشان مهد تمدن است و این رودخانه‌ها عامل تمدن‌های متعدد در این منطقه بوده‌اند و به این دلیل پیشنهاد برگزاری جشنواره آب‌های خوزستان را تحت عنوان «آبان» داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: برای اجرای این طرح بزرگ در اهواز که رویدادی بسیار ویژه و بزرگ به شمار می‌آید نیازمند اعتبار و حمایت هستیم.

استاندار خوزستان در این زمینه عنوان کرد: اعتبار موردنیاز برای اجرای این جشنواره را به دلیل نزدیکی به ایام دهه فجر و مفرح بودن آن تأمین می‌کنیم.

شریعتی گفت: خوزستان بیشترین تعداد رودخانه را در خود لازم است و بیشترین میزان آب‌های جاری کشور از این استان می‌گذرد، جا دارد این جشنواره بسیار باشکوه در خوزستان برگزار شود.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب