آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 14 تیر 1396
کد خبر: 2226
تعداد بازدید: 455

نشست مشترک مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران

نشست مشترک مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه‌آهن زاگرس و جنوب امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

 نشست مشترک مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران
نشست مشترک مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه‌آهن زاگرس و جنوب امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، در این جلسه که با حضور عضو هیأت مدیره‌ی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونان این شرکت، مدیرکل راه‌آهن جنوب و مدیرکل راه آهن زاگرس در اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد، در خصوص مفاد تفاهم نامه‌ی منعقد شده میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، بحث و تبادل نظر شد و روند اجرای مفاد و دستاوردهای این تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت.
سعید رسولی، عضو هیأت مدیره‌ی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست، با اشاره به نودمین سالگرد راه‌اندازی راه آهن سراسری اظهار کرد: در جلسات پیشین پیشنهاد برگزاری جشن ۹۰ سالگی تأسیس راه آهن از سوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مطرح شد که این پیشنهاد در تهران با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و اکنون در حال انجام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این رویداد هستیم.
وی با اشاره به یکی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه مبنی بر تأسیس موزه‌ی راه آهن در اندیمشک٬ افزود: برای موضوع موزه بر همکاری‌های کارشناسی اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان حساب می‌کنیم و تلاش خود را برای آغاز این پروژه‌ی مهم هم‌زمان با ۹۰ سالگی موزه انجام می‌دهیم.
 مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان نیز در این نشست، با اشاره به اقداماتی که تاکنون از طریق اداره‌کل در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه انجام شده، افزود: راه آهن در اندیمشک از جایگاه ویژه ای برخوردار است و موزه ی راه آهن می تواند به یک پدیده ی منحصر به فرد در تمام کشور تبدیل شود.
خسرو نشان با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین بخش‌های تفاهم نامه، از نظر ما راه‌اندازی موزه‌ی راه آهن است، افزود:  در مورد مکان موزه، بررسی‌هایی انجام داده‌ایم و همچنان همکاری خود را در خصوص بررسی‌های کارشناسی برای طراحی موزه و دیگر موارد ادامه خواهیم داد.
  وی با تأکید بر اهمیت نگاه کارشناسانه در چگونگی روند ادامه‌ی کار افزود: در این خصوص برگزاری یک جلسه با مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور،  به ویژه رییس ایکوم و  مدیر کل موزه های کشور، می تواند بسیار مؤثر باشد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان نیز، با اشاره به بررسی مکان های مختلف در اندیمشک برای معرفی به عنوان موزه ی راه آهن گفت: بعد از بازدید از مکان‌های مختلف توسط کارشناسان این اداره‌کل و ارسال گزارش به اداره‌کل موزه‌های کشور، در زمینه ی دو مکان به جمع بندی رسیدیم و نتیجه را به راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کردیم که با موافقت و تأیید مسئولان راه آهن همراه شد.

گفتنی است٬ تفاهم نامه ی یاد شده در تاریخ ۹/۱/۹۶ میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان منعقد شد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب