آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
دوشنبه 10 مهر 1396
کد خبر: 2283
تعداد بازدید: 510

بازدید گردشگران فرانسوی از تاسوعا و عاشورای خوزستان

برای نخستین بار تعدادی از گردشگران فرانسوی در قالب یک تور گردشگری از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول و شوشتر بازدید کردند.

بازدید گردشگران فرانسوی از تاسوعا و عاشورای خوزستان

برای نخستین بار تعدادی از گردشگران فرانسوی در قالب یک تور گردشگری از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی  در دزفول و شوشتر بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این گروه که توسط راهنمایان گردشگری و عضو انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، هدایت شد، از بخش‎های مختلف مراسم تاسوعا و عاشورا همانند تعزیه، زنجیرزنی، سینه‎زنی پخت نذری و ... در دزفول بازدید داشته و شب گذشته (نهم مهر 96) نیز شام غریبان شهرستان شوشتر را نظاره‎گر بودند.

برای این تور که با هدف معرفی واقعه عاشورا به گردشگران و مراسم‎ سنتی مربوط به آن برنامه‎ریزی شده بود، از یک سال پیش مطالعه و تحقیقات گسترده‎ای توسط تیم اجرایی آن متشکل از امین زاده‎درویش، علی خرازی، هادی سعیدفر، آرزو دفتری و مونا آباریان انجام و از مورخین و کارشناس‎های این حوزه مشاوره گرفته شد؛ ضمن این‎که از حدود شش ماه پیش هم این تور به دفاتر خدمات گردشگری و جهانگردی کشور برای جذب گردشگر معرفی شد.

گفتنی است برای اجرای این تور که در نوع خود در سطح کشور بی‎نظیر بود، اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، ادارات میراث فرهنگی دزفول و شوشتر و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و ... همکاری بسیار خوبی با تیم اجرایی داشتند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب