آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
شنبه 27 مرداد 1397
کد خبر: 2658
تعداد بازدید: 579

تیم خوزستان اتفاق مثبتی را در چارسوق رقم زد

مدیر جشنواره ملی چارسوق گفت: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و تیم او بسیار عالی ظاهر شدند و اتفاقات مثبت و زیبایی را در نخستین جشنواره ملی چارسوق رقم زدند.

مدیر جشنواره عنوان کرد:
تیم خوزستان اتفاق مثبتی را در چارسوق رقم زد

مدیر جشنواره ملی چارسوق گفت: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و تیم او بسیار عالی ظاهر شدند و اتفاقات مثبت و زیبایی را در نخستین جشنواره ملی چارسوق رقم زدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، تاجیک در ابتدا درخصوص اولین جشنواره ملی چارسوق اظهار کرد: این جشنواره با ایده و طرح معاون گردشگری کشور مهندس محب‎خدایی استارت زده شد و در این راستا جلسات زیادی گذاشته شد تا در نهایت شناسنامه کار و مراحل اجرایی برنامه به نگارش درآمد.

او از برگزاری این جشنواره به عنوان اتفاقی بزرگ یاد کرد و افزود: برای اولین بار در تاریخ طی 28 شب 28 استان ظرفیت‎های فرهنگی و گردشگری خود را به نمایش گذاردند و برنامه‎ها نیز بسیار خوب و قوی بود.

مدیر جشنواره ملی چارسوق با اشاره به انتخاب نام "چارسوق" برای این جشنواره توضیح داد: انتخاب این نام به دلیل شکل‎گیری تقاطع اقوام و بازارهای فرهنگی در جشنواره بود زیرا در این جشنواره دیده شد غرفه‎ها و چادرها در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

او تصریح کرد: شب فرهنگی فرصت مناسبی برای استان‎ها بود تا به معرفی توانمندی‎ها و غنای گردشگری خود بپردازند و به زیبایی آن را نشان دهند؛ ضمن آن‎که برنامه‎های موسیقی و آئینی نیز چاشنی‎های بسیار مناسبی برای انتقال بهتر پیام جشنواره بود.

او در ادامه با اشاره به شب فرهنگی استان خوزستان، از این شب و برنامه‎های اجراشده در آن تمجید کرد و با بیان این‎که انتظار این را داشته که در شب خوزستان اتفاقات خوبی رقم بخورد افزود: شب فرهنگی خوزستان با استقبال بی‎نظیر مردم مواجه شد و کیفیت برنامه‎ها نیز عالی بود. موسیقی‎ها، آیین ها و شاهنامه‎خوانی‎هایی که در برنامه اجرا شدند نیز در نوع خود بی‎نظیر بودند.

مدیر جشنواره ملی چارسوق با تقدیر از علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: او به عنوان متولی میراث فرهنگی استان بسیار عالی در این جشنواره ظاهر شد و تیم وی اعم از روابط عمومی، گردشگری و صنایع دستی اتفاقات مثبتی را رقم زدند.

او خاطرنشان کرد: استقبال مسئولان از برنامه خوزستان نیز بسیار عالی بود و در نهایت همگی لذت بردند و مردم واقعا در این شب شادی کردند. این شادی ما را نیز شاد می‎کند و خستگی را از تن‎مان می‎زداید چراکه باعث می‎شود متوجه شویم توانستیم فرصتی ایحاد کنیم تا خانواده‎ها به دور همدیگر جمع شوند و لحظات خاطره‎انگیزی برای آنان ثبت شود.

تاجیک اضافه کرد: یکی از رسالت‎هایی که این جشنواره دنبال می‎کرد این بود که خانواده‎ها به گردشگری و سفر تشویق ‎شوند و ضمن این‎که با شادی پیوند می‎خورند، سختی‎ها را از خود دور کنند.

او در پاسخ به سوالی درخصوص دوره‎های آتی این جشنواره، از برگزاری سالانه آن خبر داد و افزود: این نخستین دوره جشنواره ملی چارسوق بود و به یاری خدا دومین دوره آن را نیز سال بعد برگزار خواهیم کرد؛ اما درخصوص این‎که آن را در تهران برگزار کنیم یا استان دیگر هنوز به جمع‎بندی نهایی نرسیده‎ایم؛ باوجود این، آن‎چه که مشخص است این است که باتوجه به موفقیت نخستین دوره جشنواره، قطعاً دوره‎های بعد نیز برگزار خواهد شد.

مدیر جشنواره ملی چارسوق در پایان با بیان این‎که، نخستین جشنواره ملی چارسوق فصل خوبی در حوزه گردشگری بود افزود: حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاونان وی را دوره طلایی گردشگری می‎دانم زیرا رویدادهای بسیار عالی‎ای در دوره آن‎ها درحال اتفاق افتادن است.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب