آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 14 شهریور 1397
کد خبر: 2670
تعداد بازدید: 774

تلاش برای دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه تاریخی عسکر مکرم

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تلاش این یگان برای دستگیری یک تیم حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در استان خبر داد.

تلاش برای دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه تاریخی عسکرمکرم

 

فرمانده یگان حفاظت ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تلاش این یگان برای دستگیری یک تیم حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ پاسدار حسین بهداروند با اعلام این خبر افزود: باتوجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر، طی سرکشی شبانه پرسنل پایگاه این شهرستان از محوطه تاریخی و ثبت ملی عسکر مکرم، چند نفر در حال حفاری در اثر مذکور مشاهده شدند.

 

او ادامه داد: پس از مشاهده این حفاران و طی تماس و هماهنگی با نیروهای انتظامی، جهت دستگیری آنان اقدام شد؛ اما حفاران به محض مشاهده نیروهای انتظامی متواری شدند که در این میان یک دستگاه خودروی پراید به‌ همراه ادوات حفاری و دو فشنگ شکاری از آنان برجای ماند که توسط تیم یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ضبط شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است افزود: تلاش جهت دستگیری متهمان ادامه دارد.

 

وی همچنین خبر داد: بنا به گزارش فرمانده آگاهی شهرستان گتوند مبنی بر حفاری غیرمجاز و کشف ادوات حفاری حین عملیات بازرسی از منزل مسکونی در شهرستان ترکالکی از توابع شهرستان گتوند، نیروهای یگان حفاظت شهرستان شوشتر و رئیس اداره میراث فرهنگی گتوند به محل مورد نظر عزیمت کردند و طی عملیات یک نفر دستگیر و تعداد دو دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات، آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد. 

 

بهداروند افزود: ضمن تشکیل پرونده، هم اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است و تلاش به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب