آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
شنبه 17 شهریور 1397
کد خبر: 2674
تعداد بازدید: 819

ایزدی تشریح کرد؛

دستاوردهای اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از حضور در رویدادهای یک ماه اخیر

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان حضور فعال این اداره‎کل در رویدادهای استانی و ملی یک ماه گذشته را با هدف معرفی ظرفیت‎های بی‎نظیر و بی‎شمار استان زیبای خوزستان عنوان کرد و گفت: در این راستا موفق شدیم مشارکت بخش‎های مختلف و نیز سرمایه‎گذاران علاقمند به این حوزه را جلب نماییم.

ایزدی تشریح کرد؛

دستاوردهای ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان از حضور در رویدادهای یک ماه اخیر

 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان حضور فعال این ادارهکل در رویدادهای استانی و ملی یک ماه گذشته را با هدف معرفی ظرفیتهای بینظیر و بیشمار استان زیبای خوزستان عنوان کرد و گفت: در این راستا موفق شدیم مشارکت بخشهای مختلف و نیز سرمایهگذاران علاقمند به این حوزه را جلب نماییم.

 

به گزارش روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، علیرضا ایزدی امروز شنبه 17 شهریورماه 97 اظهار داشت: خوزستان دارای ظرفیتهای فراوانی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که معرفی آنها کاری بسیار مهم به شمار میرود.

 

او با بیان اینکه ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان در تلاش است تا از راههای گوناگون به این وظیفه خطیر یعنی معرفی استان عمل نماید ادامه داد: از فراهم کردن اقلام چاپی و تابلوهای عکس از آثار تاریخی، جاذبههای طبیعی و صنایع دستی استان گرفته تا شرکت در نمایشگاهها و جشنواره های مختلف، همه به عنوان راههایی برای معرفی استان در دست انجام هستند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: طی ماه گذشته ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان با شرکت در نمایشگاه گردشگری ارومیه سعی در معرفی استان زیبای خوزستان در سطح کشور نمود؛ این در حالی بود که  در نمایشگاه هفته دولت در اهواز نیز، با ارائه اقلام فرهنگی، نمایش عکسهای جاذبههای استان و نیز حضور صنعتگران صنایع دستی و اجرای کارگاه زنده این صنایع، نمایش آداب و رسوم اقوام مختلف استان و مواردی نظیر آن، در این راستا کوشید.

 

او افزود: همچنین در نمایشگاه شهر گردشگر که از چهارم تا هفتم شهریورماه در تهران، بازار بزرگ ایران برگزار شد، فرصتهای سرمایهگذاری استان معرفی و رایزنیهایی با بخشهای مختلف در زمینه توسعه گردشگری استان صورت گرفت که دستاوردهای بسیار خوبی را به دنبال داشت.

 

ایزدی بیان کرد: در نمایشگاه گردشگری کیش هم که از پنجم تا هفتم شهریورماه 97 برگزار شد، بخش خصوصی مرتبط با گردشگری شامل تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و نیز مراکز اقامتی استان شرکت کردند. همچنین فرصتهای سرمایهگذاری در بخش گردشگری در خوزستان در این نمایشگاه معرفی شدند.

 

او در ادامه به حضور خوزستان در جشنواره ملی چارسوق اشاره کرد و افزود: در نهم شهریور ۹۷ برای دومین بار، در جشنواره ملی چارسوق میزبان هم میهنان در برج میلاد تهران بودیم. شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق برای دومین بار توسط اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد چراکه در دوره اول برگزاری این جشنواره ملی، استان  خوزستان موفق شد در جمع برترین استانهای برگزارکننده قرار گیرد و بار دیگر به اجرای برنامه پرداخت که موفق به کسب عنوان نخست در میان گروههای موسیقی نواحی شد و در اختتامیه جشنواره، گروه میسان از خوزستان مورد تقدیر قرار گرفت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: در ادامه ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در مشهد (۱۱ تا ۱۵ شهریور)، نیز حصور یافت و ضمن معرفی استان، بخشی از آداب و رسوم اقوام استان را به تصویر کشید و ظرفیتهای استان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شد که استقبال بسیار خوبی را نیز به همراه داشت و سبب معرفی استان خوزستان به عنوان استان برتر در زمینه فرهنگ بومی و قومی شد.

 

او در پایان تأکید کرد: رویدادهای یادشده که در بازه زمانی بسیار محدودی قرار داشتند، اگرچه حجم بالایی از کار و فعالیت را به همراه داشت اما با هدف معرفی استان زیبای خوزستان و ظرفیتهای بینظیر و بیشمارش بود تا خوزستان را بیش از گذشته به تمام کشور و حتی فراتر از مرزهای آن بشناساند که در این راستا موفق شدیم مشارکت بخشهای مختلف و نیز سرمایهگذاران علاقمند به این حوزه را جلب نماییم تا در راستای معرفی استان و نیز سرمایهگذاری برای توسعه گردشگری خوزستان گامهای بزرگی برداشته شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب