آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد خبر: 2681
تعداد بازدید: 255

/با هدف آموزش گردشگری/

دوره تخصصی گردش علمی گردشگری برای دانش‎آموزان اهوازی برگزار می‎شود

مدیر شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان از برپایی مجموعه گردش‎های علمی، فرهنگی و آموزشی گردشگری مختص دانش‎آموزان مقاطع اول و دوم دبیرستان با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی در شهرستان اهواز خبر داد.

/با هدف آموزش گردشگری/
دوره تخصصی گردش علمی گردشگری برای دانش‎آموزان اهوازی برگزار می‎شود

مدیر شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان از برپایی مجموعه گردش‎های علمی، فرهنگی و آموزشی گردشگری مختص دانش‎آموزان مقاطع اول و دوم دبیرستان با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی در شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، ساناز وطن‎خواه امروز سه‎شنبه 20 شهریورماه 97 در این‎باره اظهار داشت: هدف از برگزاری این مجموعه گردش‎ها و دوره‎های تخصصی مربوط به آن، علاوه بر افزایش دانش گردشگری دانش‎آموزان و آشنا ساختن آنان با اهمیت، نقش و تأثیرات مثبت و منفی این صنعت، آماده‎سازی این کودکان و نوجوانان برای فعالیت در این صنعت در سال‎های آینده است.

او ادامه داد: در این راستا برآن هستیم تا زمینه‎ای فراهم نماییم تا دانش‎آموزان بتوانند با مشاغل مختلف حوزه گردشگری آشنا شوند تا بتوانند آن‎ها رابرای آینده شغلی خود درنظر بگیرند چراکه هر اندازه دیدگاه بیشتر باشد، قدرت حفاظت از میراث فرهنگی نیز بیشتر خواهد بود.

مدیر شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان با بیان این‎که از مدت‎ها پیش روی این موضوع درحال مطالعه بودیم افزود: شرکت ما تنها شرکت آموزش و مشاوره گردشگری استان می‎باشد که زیر نظر اداره‎کل میراث فرهنگی استان و سازمان میراث فرهنگی فعالیت می‎کند و از این‎رو مذاکرات مختلفی از سال گذشته تاکنون از سوی ما دراین زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به پژوهش‎هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه گردش‎های علمی را برگزار کنیم تا دانش‎آموزان علاوه بر یادگیری استانداردها و چارچوب‎ها در محیط کلاس، در محیط واقعی نیز آموزش‎ها را فرا گیرند چراکه این باعث افزایش خلاقیت نوجوانان و خلاقیت آموزگاران نیز می‎شود.

وطن‎خواه اضافه کرد: طی این گردش‎های علمی، خود آموزگاران نیز با زوایای جدیدی از موضوعات آموزشی روبرو خواهند شد که پیش از این در کلاس تجربه نکرده بودند که این‎ها در نهایت باعث بهبود ارتباطات میان معلم و دانش آموز و نیز دانش آموز و جامعه خواهد شد.

او تصریح کرد: از این‎رو با برنامه‎ریزی و هماهنگی‎های صورت‎گرفته مقرر شد اولین دوره تخصصی گردش علمی را تحت عنوان "سرندیپیتی" با دانش‎آموزان مقطع اول و دوم دبیرستان دخترانه ستارگان برتر اهواز آغاز کنیم که جا دارد از کادر مدیریت این مدرسه به جهت همکاری تشکر کنم.

مدیر شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان با اشاره به این‎که این رویداد پنج‎شنبه پنجم مهرماه 97 همزمان با روز جهانی گردشگری و نخستین روز از هفته گردشگری برگزار خواهد شد افزود: بخش علمی این گردش از ساعت 9 تا 12:30 انجام می‎شود و مسیر گردشگری دانش‎آموزان در این گردش علمی نیز پل سفید، پل سیاه، سرای معین‎التجار، گوردخمه‎های اشکانی و پارک‎های اهواز خواهد بود و طی آن درمورد اهمیت این مکان‎ها با بچه‎ها صحبت می‎شود.

او عنوان کرد: پس از این گردش علمی در ساعت 12:30 به محل برگزاری سمینار در هتل نیشکر خواهیم رفت و این خود فرصتی است تا این دانش‎آموزان به صورت سطحی با فضای هتل و هتلداری نیز آشنا شوند.

وطن‎خواه اظهار کرد: از ساعت 14 تا 16 سمینار علمی‎تخصصی گردشگری برای دانش‎آموزان در آمفی تئاتر آن هتل برگزار خواهد شد که در این سمینار که به صورت علمی و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و اساتید و فعالان گردشگری استان برگزار خواهد شد، مطالب مرتبط با گردشگری، میراث فرهنگی، اماکن تاریخی و پیشینه تاریخی به صورت اسلاید و ویدیوهای آموزشی نمایش داده می‎شود و با دانش‎آموزان درباره آن‎ها گفتگو خواهد شد.

او با تأکید بر حضور مسئولان مدرسه و آموزگاران در این رویداد به همراه دانش‎آموزان گفت: اگرچه در اولین گام از این حرکت قرار است یکی از مدارس شهرستان اهواز را به این گردش علمی ببریم اما در حال رایزنی با مدارس دیگر نیز هستیم تا این حرکت را فراگیرتر کنیم.

مدیر شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان تأکید کرد: مدیران مدارس با پذیرش چنین رویدادهایی و بجای این‎که دانش‎آموزان را صرفاً فقط به پارک ببرند، می ‎توانند در کنار تفریح به این شکل نیز مطالب علمی را به دانش‎آموزان بیاموزند و به این شکل بخشی از وظایف اجتماعی خود را انجام دهند زیرا دانش‎آموزان در قبال جامعه خود و نسبت به آینده آن مسئولیت دارند.

او با بیان این‎که دانش‎آموزان سفیران فرهنگی فردا هستند گفت: امروز باید به این دانش‎آموزان آموزش داد تا فردای بهتری داشته باشیم و در این میان چه چیزی بهتر از صنعت گردشگری که امروزه بیشترین نیروی انسانی را در سراسر دنیا جذب می‎کند و همه نیز با هر تخصصی وارد این صنعت می‎شوند. هراندازه دانش درباره این صنعت بیشتر باشد، شاهد خروجی مثبت‎تری خواهیم بود.

وطن‎خواه از رایزنی با اداره‎کل آموزش و پرورش استان و نواحی وابسته به آن جهت مکاتبه با مدارس به منظور تشویق به حضور در چنین رویدادهایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با اطلاع‎رسانی مناسبی که در این خصوص انجام می‎شود این اشتیاق در بین مدارس دیگر نیز ایجاد شود.

او همچنین با ابراز خرسندی از همکاری، حمایت و استقبال علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از این رویداد افزود: در صحبت‎هایی که با مدیرکل میراث فرهنگی استان داشتیم قول مساعد داد که در این راستا همکاری لازم صورت پذیرد.

مدیر شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان درخصوص انتخاب نام "سرندیپیتی" برای این دوره تخصصی و گردش علمی توضیح داد: یکی از کارهای پژوهشی‎ که انجام دادیم انتخاب نام مناسب برای این دوره بود. سرندیپیتی از واژه "سرندیپ" گرفته شده که براساس متون باستانی ایرانی به سه شاهزاده‎ی باهوش بازمی‎گردد.

او افزود: "سرندیپی" به این معنی است که شما یک خروجی دلچسب از اتفاقی را کسب کنید که پیش از این انتظارش را نداشتید و غیرمنتظره است؛ از این رو ما این نام را برای این گردش علمی برگزدیدم وامیدواریم که تأثیر فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه مثبت باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: به تمام شرکت کنندگان در این دوره تخصصی گردش علمی، گواهینامه رسمی شرکت در دوره با امضای مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اعطاء خواهد شد.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب