آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
یک شنبه 02 دی 1397
کد خبر: 2799
تعداد بازدید: 279

فاز اول مرمت هتل‎قو به زودی آغاز می‎شود

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از آغاز عملیات فاز نخست نجات‎بخشی بنای تاریخی هتل‎قو خبر داد.

 فاز اول مرمت "هتلقو" به زودی آغاز می‎شود

 

 

 

 

 

 

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از آغاز عملیات فاز نخست نجاتبخشی بنای تاریخی هتلقو خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده امروز شنبه اول دیماه 97 اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز نخست نجات­بخشی بنای تاریخی هتلقو اهواز با اعتباری بالغ بر 810 میلیون ریال آغاز میشود.

 

او افزود: موافقت­نامه تحویل کارگاه مرمت بین این ادارهکل و شرکت "خانه رخام تتیس" مبادله شده است.

 

سرپرست معاونت میراث فرهنگی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به برنامهریزی انجامشده برای مرمت این بنای تاریخی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بنای هتلقو بسیار مضطرب میباشد، در فاز نخست عملیات، مرمت اضطراری پیشبینی شده است و برای ادامه روند عملیات مرمت نیاز به تخصیص اعتبار مستمر میباشد.

 

وی این بنا را متعلق به اواخر دوره قاجار دانست و یادآور شد: این اثر در تاریخ 15اسفند 1379 با شماره ثبت 3354 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

 

گفتنی است: هتل قو در اهواز، جاده ساحلی، خیابان خسروی واقع شده است. این بنا در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی به صورت یک ساختمان دو طبقه با تعدادی ساختمان جنبی شامل آشپزخانه و سرایداری، مشرف به رودخانه کارون ساخته شد. این بنا در ابتدا به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن به اداره بهداشت اهواز تحویل داده شد و مدتی بعد نیز به عنوان منزل مسکونی تغییر کاربری داد. هتل قو باتوجه به موقعیت مکانی، یکی از نقاط خوشمنظره و مطرح در بافت قدیم شهر اهواز به حساب میآید. تندیس گچی الهه آناهیتا چنان هنرمندانه در ان بنا رنگامیزی شده که باوجود گذشت حدود صدسال از عمر آن، در نظر هر بینندهای جلوهگری میکند.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب