آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
یک شنبه 02 دی 1397
کد خبر: 2803
تعداد بازدید: 251

جشنواره اقوام ایرانی در اندیمشک امشب به پایان می‎رسد

نمایشگاه اقوام ایرانی در اندیمشک که به همت اداره میراث فرهنگی این شهرستان از ده شب پیش برپا شده است امشب (دوم دی‎ماه 97) با برگزاری آئین پایانی به آخر خط می‎رسد.

جشنواره اقوام ایرانی در اندیمشک امشب به پایان می‎رسد

 

 

 

 

 

نمایشگاه اقوام ایرانی در اندیمشک که به همت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان از ده شب پیش برپا شده است امشب (دوم دی‎ماه 97) با برگزاری آئین پایانی به آخر خط می‎رسد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، روح‎اله شاهرخیان رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اندیمشک امروز یکشنبه دوم دی‎ماه اظهار داشت: این نمایشگاه که با هدف معرفی آداب و رسوم شهرهای مختلف کشور از 22 آذرماه گذشته در محل سینما راه‎آهن اندیمشک برپا شده است، امشب دوم دی‎ماه به اتمام می‎رسد.

 

او ادامه داد: بازدیدکنندگان طی این ده شب شاهد اجرای برنامه‎های متنوعی همچون نمایشگاه گل‎وگیاه، رقص‎های محلی، مسابقه آشپزی، مسابقه خوانندگی، شاهنامه خوانی، نمایشگاه صنایع دستی، موسیقی محلی، ارائه غذاهای محلی بودند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی اندیمشک اضافه کرد: همچنین انواع شیرینیهای نهاوند همدان تا چاقوی زنجان و ادویه آبادان و زعفران لرستان در این جشنواره به علاقمندان ارائه و عرضه شد.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‎هایی که در شب یلدا در این نمایشگاه اجرا شد یلدا را بهانهای برای گردهم آمدن مردم شهرستان و اقوام ایرانی در شهرستان اندیمشک دانست و گفت: جشنواره محیطی فرآهم کرد تا شب یلدای لُری زیر چادری از مهر و مهربانی با ننه سرما و شعرهای ویژه و قصههای این شب برگزار شود.

 

شاهرخیان با بیان این‎که رنگینکمانی از آداب و رسوم اقوام مختلف گردهم آمده بودند تا در نقطهای مشترک به نام یلدا به هم پیوند خورند افزود: بچهها هم با شاهنامهخوانی صفای این شب را دوچندان کرده بودند.

 

او در پایان از "چهل‎سرود" به عنوان یکی آداب ویژه شب یلدا در منطقه اندیمشک نام برد که طی برگزاری این نمایشگاه در این ده شب اجرا شد افزود: مردم منطقه در طولانی‎ترین شب سال برای یکدیگر آرزوی خیر و برکت می‎کنند.

 

گفتنی است آئین پایانی این نمایشگاه تا ساعت 22 امشب دومی دی ماه 97 ادامه خواهد داشت.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب