آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
شنبه 25 اسفند 1397
کد خبر: 2950
تعداد بازدید: 870

محوطه میراث جهانی شوش پاکسازی شد

آیین پاکسازی محوطه پایگاه میراث جهانی شوش همزمان باسراسر کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیژن حیدری‎زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش امروز شنبه 25 اسفندماه 97 اظهار داشت: این مراسم با هدف استقبال از مهمانان نوروزی و پیشواز سال جدید در محوطه میراث جهانی شوش و با حضور سمن‎ها، انجمن‎های مردم‎نهاد و دوستداران میراث فرهنگی در چهارمین جمعه اسفندماه 97 برگزار شد.
 
او گفت: باتوجه به این‎که 24 اسفندماه به عنوان روز پاکسازی هم‎زمان محوطه‎های میراث جهانی و میراث فرهنگی برای استقبال از حضور بازدیدکنندگان و مسافران در محوطه‎های باستانی سراسر کشور درنظر گرفته شده است، این برنامه همزمان با سراسر کشور در پایگاه میراث جهانی شوش نیز اجرا شد.
 
حیدری زاده ضمن مهم برشمردن این قبیل برنامه‎ها خاطرنشان کرد: به طور قطع  تلاش در راستای حفظ مواریث فرهنگی و بافت‎های تاریخی برعهده همگان و لازم است انجمن‎های مردم‎نهاد نیز به سهم خود در این برنامه‎های فرهنگی مشارکت جویند. 
  
وی تأکید کرد: قلعه باستان‌شناسی، موزه، کاخ آپادانا، ترانشه بزرگ شهر شاهی، کاخ اردشیر، آکروپل و دیگر بخش‌های محوطه میراث جهانی شوش روزانه توسط نیروهای خدمات پایگاه، از زباله پاک‎سازی می‎شوند و حضور سمن‎ها و انجمن‎ها در این حرکت نمادین در کنار پایگاه در واقع نوعی تعامل میان تشکل‎های مردم‎نهاد و پایگاه میراث جهانی شوش است.
 
گفتنی است: این برنامه در دو روز متفاوت یعنی 22 و همچنین 24 اسفندماه 97 با حضور پرسنل پایگاه میراث جهانی شوش و انجمن‎های مردم‎نهاد انجام شد.   


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب