آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
دوشنبه 08 مهر 1398
کد خبر: 3254
تعداد بازدید: 242

گردشگری می‎تواند صنعت دوم خوزستان شود

‍ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به این‎که گردشگری می‎تواند به عنوان دومین صنعت در استان مطرح باشد افزود: براساس اطلاعات و آمار جهانی از هر ده شغل یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است. به گزارش رواب
ط عمومی وامور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشری و صنایع دستی خوزستان، سید حکمت‎اله موسوی یک‎شنبه هفتم مهرماه 98 در همایش نکوداشت روز جهانی جهانگردی با بیان این‎که گردشگری در استان خوزستان رشد بیش از ۳۸ درصدی داشته است اظهار داشت: روزانه حدود هشت هزار نفر گردشگر عراقی به خوزستان سفر می‎کنند که باید زیرساخت‌های لازم را برای اقامت و خدمات به این گردشگران فراهم کرد .
 
موسوی ادامه داد : براساس اطلاعات سازمان جهانی کار، حوزه  اقامت، پذیرایی و خدمات گردشگری، بیشترین و سریعترین رشد اقتصادی را برای هر جامعه ای دارد که به راحتی می‎توان آن را احساس کرد.
 
او با اشاره به این‎که صنعت گردشگری این قابلیت را دارا است که به عنوان صنعت دوم در استان مطرح شود افزود : در کشور ما می‎توان صنعت گردشگری را به جایگاه اول صنایع تبدیل کرد .
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان این‎که براساس اطلاعات و آمار جهانی از هر ده شغل یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است ادامه داد : بیکاری مشکل اول جامعه ما است که صنایع نتوانسته‎اند در کشور این مشکل را برطرف کنند ولی باتوجه به ظرفیت اشتغال در صنعت گردشگری، می‎توان نیاز شغلی جوانان را تا حدودی برطرف کرد.
 
وی افزود: کشور ما تمدن دیرینه‎ای دارد که مملوء از آثار منقول ویژه است و هرچه می‎گذرد قدمت آثار بیشتر ،می‎شود و همین عامل جاذبه گردشگری بیشتری را ایجاد می‎کند.
 
موسوی ادامه داد : خوزستان از تنوع اقوام، سنت، آئین، گویش، پوشش و غذا برخوردار است که زمینه را برای درآمدزایی فراهم می‎کند و باید از این ظرفیت‎ها استفاده کرد .
 
او با بیان این‎که باید ظرفیت‎های گردشگری استان معرفی شوند تصریح کرد: صنعت گردشگری در خوزستان دیده نشده است و به راحتی می‎توان گفت بیش از ۷۰ درصد جمعیت خوزستان مناطق گردشگری استان را نمی‎شناسند .
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود : معرفی ظرفیت‎های گردشگری استان در فضای مجازی مهم است و باید از این ظرفیت برای معرفی هرچه بهتر گردشگری استان استفاده کرد و همین عامل باعث می‎شود جامعه هدف مناطق گردشگری استان را بهتر و سریعتر بشناسد.   
 
همایش نکوداشت روز جهانی جهانگردی یکشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و برخی دیگر از مسئولان محلی استان در محل سالن همایش‎های اتاق بازرگانی خوزستان برگزار شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب