آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 15 آبان 1398
کد خبر: 3341
تعداد بازدید: 506

کارگاه مدیریت گردشگری پایدار به رونق گردشگری در شمال خوزستان کمک می‎کند

مدیرکل دفتر امور پایگاه‎‎های میراث جهانی و ملی کشور گفت: برپایی کارگاه آموزشی مدیریت گردشگری پایدار قابلیت این را دارد تا با تدوین طرح اولیه‌ای در حوزه گردشگری شمال خوزستان، به رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری در این منطقه کمک کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، فرهاد عزیزی در آئین گشایش کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که بعداز ظهر چهارشنبه 15 آبان‎ماه 98 در خانه تاریخی مرعشی شوشتر برگزار شد اظهار کرد: این کارگاه برای 24 پایگاه ثبت جهانی کشور برگزار می‌شود و تلاش دارد بازبینی‎ روش‌های کلی در بخش گردشگری را در حوزه شمال خوزستان در دستور کار داشته باشد.
 
او افزود: این کارگاه قابلیت این را دارد تا با تدوین طرح اولیه‌ای در حوزه گردشگری شمال خوزستان به رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری در این منطقه کمک کند.
 
 مدیرکل دفتر امور پایگاه‎های میراث جهانی و ملی کشور ضمن تشکر از دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران تأکید کرد: دفتر منطقه‌ای یونسکو در برگزاری این کارگاه نقش بسیار زیادی داشته است، فرماندار شوشتر، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و مدیر جوان و فرهیخته پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در برگزاری این کارگاه زحمات زیادی کشیده‌اند که جا دارد قدردا آن‎ها باشیم.
 
لزوم نگاه علمی به سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر
 
در ادامه این مراسم فرماندار شوشتر نیز اظهار داشت: سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر این قابلیت را دارد تا دانشگاهی علمی در حوزه هیدرولیک باشد که باید این جنبه از سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر به‌خوبی دیده و به جهان معرفی شود.
 
حسین پنبه‌دانه‌پور خاطرنشان کرد: سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر این قابلیت را دارد که یک مبدأ برای پایان‌نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد در حوزه‎های هیدرولیک، سدسازی و ... باشد که ازین رو، به این سازه‎ها باید به‌صورت علمی نگاه شود.
 
او به خطرهای دیواره غربی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر نیز اشاره کرد و گفت: اگر دیواره غربی نیاز به سبک‌سازی دارد تا حرکت و خیز آن از بین رود، هر سهمی برای تملک خانه‌های موجود در این دیواره برعهده شهرستان شوشتر باشد با کمال میل می‌پذیریم و پرداخت می‌کنیم.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب