آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
جمعه 06 دی 1398
کد خبر: 3424
تعداد بازدید: 392

انعقاد تفاهم‎نامه همکاری میان پایگاه چغازنبیل و دانشگاه علم و صنعت

در راستای گسترش فعالیت‎ها و همکاری‎های پژوهشی در همه زمینه‎های علمی، تفاهم‎نامه مشترک همکاری میان پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه و دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه امروز پنج‎شنبه پنجم دی‎ماه 98 اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‎های علمی و تحقیقاتی موجود در کشور و بهره‎برداری از آن‎ها برای توسعه موضوع پژوهش و تولید علم، تقویت ارتباط میان نهادها و مؤسسات علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‎ها و امکانات یکدیگر موجب تسریع در روند دست‌یابی به اهداف علمی، فرهنگی و آموزشی کشور خواهد بود.
 
عاطفه رشنویی افزود: در این راستا، در هفته پژوهش، پايگاه ميراث جهانی چغازنبيل و هفت‎تپه، به منظور همكاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، تفاهم‌نامه‎ای را ميان این پايگاه و دانشگاه علم و صنعت ایران منعقد کرد.
 
او تأکید کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‎نامه، گسترش همکاری‎های آموزشی و پژوهشی میان دو طرف در همه زمینه‎های علمی مورد نیاز و توافق با در نظر گرفتن تمامی امکانات علمی، آزمایشگاهی، فنی و اعتباری است.
 
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه گفت: براساس این تفاهم‎نامه، پايگاه و دانشگاه مذكور نسبت به انجام همکاری‎های نظام‎مندِ مشترک پژوهشی، آموزشی و اجرایی در حوزه‎های معماری، حفاظت و مرمت، مبانی نظری حاکم بر سایت و سایر موضوعات و مطالعات میان رشته‎های مرتبط  اقدام خواهند کرد. 
 
او ابراز امیدواری کرد: با انعقاد این‎گونه تفاهم‎نامه‎ها و استفاده از ظرفیت پژوهشی دانشگاه‎ها، گام‎های جدیدی در راه حفاظت و معرفی آثار تحت مدیریت پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه برداشته شود .


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب