آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
دوشنبه 27 آذر 1402
کد خبر: 5986
تعداد بازدید: 309

تشکیل ستاد برگزاری جشن شهر جهانی کپوبافی دزفول

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به برپایی نشست هم‌اندیشی پیرامون برگزاری جشن شهر جهانی کپوبافی دزفول گفت: در این نشست مقرر شد ستاد برگزاری این رویداد به ریاست فرماندار ویژه شهرستان و با دبیری اداره میراث‌فرهنگی دزفول دایر شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نشستی با محوریت برگزاری جشن شهرجهانی کپوبافی دزفول باحضور علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول، محمدحسین ارسطوزاده مدیر‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، شکراله قاسمی معاون صنایع‌دستی استان، ایمان شش‌بلوکی مشاور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، سیدباقر موسوی‌فخر رئیس شورای شهر دزفول، حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث‌فرهنگی دزفول و محمد نوروزی مسئول صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی شهرستان، در محل فرمانداری دزفول برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این‌باره اظهار کرد: طی این نشست، درخصوص برگزاری باشکوه جشن یادشده و محل آن که قرار است در دهه آخر دی‌ماه سال جاری برگزار شود تصمیم‌گیری شد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به محل برپایی آیین پاسداشت ثبت شهرجهانی کپوبافی دزفول اظهار کرد: پس از بررسی‌های صورت‌گرفته و بازدید از چند محل همایش در این شهرستان، مجتمع فرهنگی‌سینمایی دزفول به‌منظور برگزاری این رویداد تأیید و مراسم یادشده باحضور مقامات کشوری و استانی در این محل انجام خواهد شد.

او از شهردار دزفول به‌عنوان دبیر شهرجهانی کپو خواست که نسبت به آذین‌بندی شهر و همچنین تأمین اعتبارات لازم مراسم، همکاری‌های لازم را انجام دهد که در این خصوص، رئیس شورای شهر دزفول نیز قول مساعد داد که با برنامه‌ریزی و همکاری با فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها تدارکات این مراسم به بهترین نحو انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد ستاد برگزاری این رویداد به ریاست فرماندار ویژه شهرستان دزفول و با دبیری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، با هدف هم‌افزایی میان ادارات، دایر شود.

لازم به یادآوری است، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۲۵ مردادماه گذشته، ثبت دزفول به عنوان شهرجهانی کپوبافی را اعلام کرد و قرار بر این است که در جشن یادشده، لوح شهر جهانی کپوبافی توسط وزیر به شهردار دزفول (دبیر شهر جهانی) اهدا شود.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب