آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 03 اسفند 1402
کد خبر: 6083
تعداد بازدید: 168

رویای صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی مسجدسلیمان محقق شد

مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی و صنعتی مسجدسلیمان از گشایش نگارخانه دائمی صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ایوب سلطانی با ابراز خرسندی از تحقق یکی از دیرینه‌ترین خواسته‌های هنرمندان و صنعتگران مسجدسلیمانی در آستانه فصل بهار و شروع جدی دید و بازدیدهای نوروزی، گفت: نبود مکانی مناسب برای عرضه و تقاضا محصولات صنایع‌دستی در حوزه فرهنگیِ مسجدسلیمان، همواره از دغدغه‌های فعالان این حوزه بوده است که خوشبختانه این رؤیا به حقیقت پیوست که ضمن تقدیر از همه تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای این اتفاق فرهنگی، آئین گشایش این نگارخانه دائمی با استقبال گرم عمومی برگزار شد.  

مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی و صنعتی مسجدسلیمان با اشاره به حضور پیمان مولایی فرماندار مسجدسلیمان، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، هنرمندان صنایع‌دستی، انجمن‌های مردم‌نهاد، مدیران ادارات و اعضای هیأت راهبردی پایگاه ملی مسجدسلیمان در آیین گشایشِ این مکان فرهنگی تصریح کرد: ایجاد این مرکز فرهنگی با هدف اشاعه و معرفی به عنوان ویترینی از دستاوردهای حوزه صنایع‌دستی صنعتگران مسجدسلیمانی، علاوه بر این‌که می‌تواند در قالب یک فروشگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی یکی از دستاوردهای اجرایی مهم فرهنگی شهر اولین‌ها باشد، بلکه زمینه‌ساز فصل تازه‌ای در فعالیت‌های هنرمندان در یکی از اصلی‌ترین بسترهای صنایع‌دستی در استان خوزستان قلمداد شود.
 
او افزود: این مرکز به مساحت ۲۰۰ متر و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با عرضه محصولات ۶۰ صنعتگر دایر و راه‌اندازی شد و از هم‌اکنون پذیرای همه علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

شهرستان مسجدسلیمان دارای 830 هنرمند در 30 رشته فعال صنایع‌دستی است. مسجدسلیمان، اندیکا و ایذه از مراکز اصلی تولیدات صنایع‌دستی در بخش دست بافته های عشایری محسوب می شوند.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب