آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
یک شنبه 31 فروردین 1399
کد خبر: 3622
تعداد بازدید: 466

6500 شیء تاریخی در مخازن امن خوزستان ساماندهی می‌شوند

در راستای بهینه‌سازی اموال منقول تاریخی و فرهنگی، تعداد 6500 شیء تاریخی دراستان خوزستان ساماندهی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، در راستای ساماندهی اشیاء تاریخی و فرهنگی سطح استان، اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان با عقد قرارداد با مجری ذیصلاح و با هماهنگی اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نسبت به ساماندهی اموال منقول به تعداد 6500 شیء اقدام کرده است.
 
از همین‌رو، مجری طرح پیش‌گفته باحضور در مخازن امن استان به ویژه مخازن شوش و هفت‌‌تپه، مراحل ساماندهی و ثبت اشیاء گفته‌شده را در سامانه جام با نظارت دقیق ناظرپروژه و همچنین اُمنای اموال به اتمام خواهند رساند.
 
ساماندهی اشیاء تاریخی شامل تصویربرداری، تهیه پرونده فیزیکی به ازای هر شیء، شماره‌گذاری و بسته‌بندی و در نهایت قرارگیری در مخازن امن به صورت استاندارد خواهد بود و در نهایت نیز همه اسناد مربوط به هر شیء در سامانه جام اشیاء تاریخی ثبت و ضبط خواهند شد.
 
این اقدام در راستای بهینه‌سازی و ساماندهی اموال منقول تاریخی با هماهنگی اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی انجام می‌شود.
 
شایان ذکر است پس از انجام این مراحل نیز، نسبت به ارزش‌گذاری به منظور تفکیک اشیاءِ قابل بازدید در موزه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.  
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب