مدارک لازم جهت تشکیل پرونده برای متقاضیان احداث تاسیسات گردشگری بر روی اراضی شخصی
ردیف
|
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده
|
1
|
درخواست کتبی متقاضی مبنی براحداث تاسیسات گردشگری
|
2
|
تکمیل فرم مشخصات ارائه دهنده پیش طرح و تقاضانامه گردشگری
|
3
|
تصویر شناسنامه ) تمام صفحات ( در مورد شخص حقوقی یک نسخه تصویر
ثبت در روزنامه رسمی ، اساسنامه و آگهی آخرین تغییرات
|
4
|
تصویر کارت ملی
|
5
|
مدرک تحصیلی
|
6
|
در صورت بومی بودن گواهی از دهیاری یا شورای محل مبنی بر اقامت متقاضی در روستای مورد نظر و بومی بودن وی
|
7
|
کروکی ثبتی
|
8
|
ارائه کلیات طرح و برنامه فیزیکی )شامل حجم کل سرمایه گذاری ، برآورد
ریالی و ارزی طرح ، نحوه تامین سرمایه و ....(
|
9
|
اسناد گردش مالی و معدل گردش مالی بانکی ) طی دوره حداقل 3 ساله(
|
10
|
مستندات و سوابق سرمایه گذاری در زمینه گردشگری
|
11
|
مستندات و سوابق سایر سرمایه گذاری ها
|
12
|
مدارک و مستندات سوابق مدیریت انسانی
|
13
|
مستندات لازم مبنی بر در اختیار داشتن اراضی ملی به صورت تصرفی
|
درخواست صدور و تمدید پروانه بهرهبرداری تأسیسات گردشگری
راهنمای دریافت خدمت
صدور و تمدید مجوز بهره برداری
اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
در طول سال
اعلام زمان تحویل درخواست
هر روز در وقت اداری
اعلام نحوه تحویل خدمت
تحویل درخواست کتبی به دبیرخانه
واجدین شرایط دریافت خدمت
عموم مردم
هزینه و شیوه واریز
بدون هزینه
مراحل انجام کار
تحویل درخواست از طرف ارباب رجوع به دبیرخانه- ارجاع به مسئول و رئیس اداره شهرستان- ارجاع به کارشناس اداره شهرستان- بازدید از محل توسط کارشناس اداره شهرستان- اخذ مدارک و بررسی توسط کارشناس اداره شهرستان- اعلام به معاونت گردشگری استان جهت معرفی به حراست. انجام استعلامات لازم بر اساس نوع درخواست ارباب رجوع توسط کارشناس اداره شهرستان( استعلام اداره کل راهداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، شهرداری، نظام مهندسی، بخشداری، اماکن، بهداشت، حراست،)- تکمیل پرونده از طرف کارشناس اداره شهرستان و ارسال پرونده فیزیکی به معاونت گردشگری- بررسی پرونده توسط کارشناس معاونت گردشگری و درصورت نداشتن مورد صدور یا تمدید مجوز
مدارک موردنیاز
عکس 4*3 4 قطعه
شناسنامه با کپی از تمام صفحات
کارت ملی با کپی
پایان خدمات با کپی
مدرک تحصیلی با کپی
سند مالکیت = اجاره نامه 3 ساله و بالاتر در صورت اجاره محل مورد نظر
وکالت نامه محضری در صورت نیاز( درخواست شرکت ها برای مجوز یا شراکتی بودن محل مورد نظر برای صدور مجوز
سوالات متداول
1-مدارک و مستندات لازم برای اخذ مجوز چه چیزهایی می باشد?
مدارک مورد نیاز: عکس 4*3 4 قطعه+ شناسنامه با کپی از تمام صفحات+ کارت ملی با کپی+ پایان خدمات با کپی+ مدرک تحصیلی با کپی+ سند مالکیت = اجاره نامه 3 ساله و بالاتر در صورت اجاره محل مورد نظر+ وکالت نامه محضری در صورت نیاز( درخواست شرکت ها برای مجوز یا شراکتی بودن محل مورد نظر برای صدور مجوز)
2-مزایای اخذ مجوز از اداره گردشگری شامل چه مواردی می شود?
بهره مندی از مزایای محاسبه بر اساس تعرفه های صنعتی برای آب، برق، گاز مصرفی و بخشودگی های مالیاتی و تسهیلات بانکی برای ایجاد و توسعه تاسیسات گردشگری
3-اعتبار مجوزهای بهره برداری از اداره گردشگری چند ساله می باشد? مجوزهای حوزه معاونت گردشگری به صورت موقت 6 ماهه و مجوزهای 3 ساله صادر می شود
4-آیا اصناف در امور مربوط به واحد گردشگری حق دخالت دارد و در صورت اخذ مجوز از اداره گردشگری می بایست از اتاق اصناف نیز مجوز دریافت نمود? بنا به قوانین و دستورالعمل ها و آیین نامه های موجود تاسیسات گردشگری مستثنی از حوزه اصناف بوده و درصورت داشتن مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیازی به اخذ مجوز از اتاق اصناف نمی باشد.
5-آیا نرخ نامه مربوط به واحد را می بایست از اداره گردشگری دریافت نمود? بله