آخرین به روز رسانی: سه شنبه 11 آذر 1399
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 11 آذر 1399
صفحه اصلی صدور موافقت اصولی


     درخواست و صدور موافقت اصولی و مجوز ایجاد، اصلاح و یا تکمیل تأسیسات گردشگری(۱۳۰۷۱۳۷۸۱۰۰)
     راهنمای دریافت خدمت

 طی بخشنامه ابلاغی، نحوه صدور مجوز به استان ها اعلام و تشکیل پرونده و مدارک به صورت دستی توسط متقاضی انجام میگیرد. فرآیند صدور موافقت اصولی در قالب نمودار به منظور اطلاع متقاضیان، در پرتال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایین همین بخش بارگذاری شده است.


 اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
 متقاضیان همه روزه و در ساعات کاری به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه و پس از ارائه مدارک، از سوی اداره کل طی نامه ای نسبت به کامل بودن مدارک و یا نواقص آن به متقاضی اقدام لازم صورت می پذیرد.  

 اعلام زمان تحویل درخواست
در طی همان روز که متقاضی به استان مراجعه مینماید درخواست ثبت و زمان صدورمجوز نهایی یک ماه تا 45 روز خواهد بود. طی نامه  ای به متقاضی جهت دریافت مجوز اطلاع رسانی می شود.

 اعلام نحوه درخواست خدمت
متقاضی برای درخواست صدور موافقت اصولی به آدرس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان (معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری) مراجعه می نماید.

 اعلام نحوه تحویل خدمت
مجوز صادره به آدرس متقاضی که به سازمان ارائه شده است پست خواهد شد. همچنین ازطریف تماس تلفنی به متقاضی اطلاع داده می شود که جهت دریافت مجوز به اداره کل استان مراجعه نماید.

 واجدین شرایط دریافت خدمت
موافقت اصولی و مجوز ایجاد هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی که اهلیت سرمایه گذاری داشته باشند صادر می شود. متقاضیان می بایست خصوصی بوده و به دستگاه های دولتی وابسته نباشند.

 هزینه و شیوه واریز
این خدمت به صورت رایگان به متقاضیان ارائه می شود


 مراحل انجام کار
- مراجعه به اداره کل استان
- تشکیل پرونده و تکمیل مدارک
 - بازدید از محل اجرای طرح
- موافقت کمیته فنی با استان با سرمایه گذاری
 - اخذ استعلام های مورد نیاز از دستگاه های اجرایی ذیربط
- اخذ موافقت اصولی
-  تهیه نقشه های معماری پروژه
-اخذ پروانه ساخت از شهرداری
- صدور مجوز ایجاد
-ارائه برنامه زمانبندی
- شروع عملیات اجرایی


 مدارک موردنیاز
 کارت ملی- کپی شناسنامه- سند مالکیت محل اجرای طرح- پیش طرح اولیه- گواهی عدم بدهی بانکی- تعهدنامه و تکمیل فرم اعتبار سنجی


 سئوالات متداول
1 - امکان الکترونیکی شدن خدمت مورد نظر وجود دارد؟
       در دست اقدام است و سازمان نسبت به ایجاد سامانه الکترونیکی از مرحله ثبت تقاضا تا صدور مجوزهای مورد نیاز اقدام نموده است.
2- برای ایجاد چه طرح هایی متقاضیان از سازمان مجوز دریافت میکنند؟
            مصادیق مندرج در آیین نامه ایجاد، اصلاح تکمیل و درجه یندی مورخ 11/6/94
 3 - زمان صدور مجوز ار زمان درخواست تا صدور مجوز چند روز است؟
          در صورت تکمیل مدارک و نداشتن مشکلات حقوقی، 30 روز برای موافقت اصولی و 45 روز برای مجوز ایجاد خواهد بود.
---------------------------------------------------------------------------------------------


صدور موافقت نامه تاسیس تا اجرای مناطق نمونه گردشگری


راهنمای دریافت خدمت
راهنما می تواند شامل سامانه الکترونیکی و یا بصورت مراجعه حضوری صورت پذیرد که در حال حاضر بصورت مراجعه حضوری از سوی متقاضیان سرمایه گذاری به ادارات کل استانی صورت می پذیرد. و همچنین متقاضیان می توانند از سوی ستاد به ادارات کل استانی جهت انجام مراحل فرایندهای قانونی معرفی شوند.

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
 خدمات در روزهای اداری و ساعات اداری انجام می پذیرد و پس از ثبت در سامانه قابل بررسی است.

اعلام زمان تحویل درخواست
 خدمات درخواستی بر اساس فرایند و ضوابط سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری به متقاضی ارائه می گردد.

اعلام نحوه درخواست خدمت
 موارد از طریق سامانه الکترونیکی و متداول آن مراجعه به اداره کل استان و ارائه درخواست و دریافت راهنمایی برای انجام فرآیند صدور موافقت‌نامه تأسیس و اجرای پروژه می‌باشد. و همچنین از طریق پنچره واحد خدمات سرمایه‌گذاری، مراتب به متقاضی اعلام می‌گردد. 
  

اعلام نحوه تحویل خدمت
مراتب در حین انجام فرایند از طریق ایمیل، آدرس ، تماس تلفنی و مکاتبات اداری به اطلاع سرمایه‌گذار جهت انجام مراحل بعدی اعلام می­گردد
واجدین شرایط دریافت خدمت
برای متقاضیان سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری، خدمات ارائه می­گردد. در وهله اول براساس فراخوان عمومی جهت جلب و جذب سرمایه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری توسط استان مربوطه صورت می‌پذیرد و در مرحله بعد واجدین شرایط طبق شاخص‌های مدون در کمیته ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرند.
هزینه و شیوه واریز
 خدمات گردشگری و سرمایه‌گذاری به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مراحل انجام کار
در ابتدا اطلاع رسانی بر روی پرتال سازمان انجام می­شود و اداره کل استان با برگزاری فراخوان نسبت به جذب متقاضیان سرمایه گذاری اقدام می نماید و پس از بررسی، تقاضای سرمایه‌گذاری در کمیته ارزیابی با انتخاب بالاترین امتیاز، بر اساس شاخص های تدوین شده مورد بررسی و تأیید قرار می گیرند. و پس از آن طرح توجیه فنی و اقتصادی توسط سرمایه گذار مربوطه تهیه و پس از تصویب در کمیته مربوطه، موافقتنامه تأسیس توسط اداره کل استان صادر می­گردد. و از آن پس سرمایه‌گذار نسبت به انجام مطالعه طرح جامع توسط مشاور ذیصلاح طبق شرح خدمات مصوب دفتر مناطق نمونه اقدام و همزمان نسبت به اخذ استعلامات 12 گانه مربوط به واگذاری اراضی و دستگاه های زیرساختی و سایر دستگاه­های اجرایی ذیربط اقدام می نماید و طرح مذکور پس از بررسی در اداره کل استان در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری به انضمام نقشه های اجرایی با حضور نمایندگان دستگاه­های اجرایی ذیربط و با اخذ تأییدیه ارزیابی زیست محیطی مورد بررسی و تصویب جهت شروع عملیات اجرایی قرار می­­گیرد که پس از اعلام توسط اداره کل استان به سرمایه گذارمربوطه، نسبت به اخذ پروانه ساخت از مرجع درخواست کننده اقدام و سرمایه گذار براساس زمان‌بندی طرح جامع مصوب ، شروع  به عملیات اجرایی می‌نماید.


مدارک موردنیاز
برای اشخاص حقیقی شامل کارت ملی، مدارک شناسایی، مدارک احراز اهلیت سرمایه‌گذاری و برای اشخاص حقوقی اساسنامه شرکت، آگهی روزنامه رسمی، مدارک احراز اهلیت سرمایه‌گذاری، لازم به ذکر است مدارک مربوطه در سامانه مربوطه اسکن و ارسال گردد و همجنین سرمایه گذار می تواند مدارک را بطور مراجعه حضوری به اداره کل استان ارائه نماید.
سوالات متداول
معمولا سوالات درخصوص نحوه واگذاری اراضی به سرمایه گذار و مشوق‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه می باشد که مراتب به عنوان مجموعه قوانین و مقررات سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و مجموعه مذکور در فیلد مربوطه درسامانه الکترونیکی جهت سهولت  ثبت می­گردد.



 

دانلود فایل ضمیمه
طراحی و پیاده سازی: راد وب